محمد سعیدی روز شنبه در ارایه گزارش از فعالیت اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی بر مراکز تولید، نگهداری، فرآوری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با هدف رعایت دقیق ضوابط فنی و بهداشتی ابلاغی به این واحدها و ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده در بازار و حفظ سلامت مصرف کنندگان، سه هزار و 866 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی ضبط و پرونده سه واحد متخلف نیز به مرجع قضایی استان سمنان ارجاع و یک واحد عرضه گوشت قرمز پلمپ شد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح با 48 خودروی غیرمجاز حمل دام و طیور و توزیع کننده فرآورده های خام دامی نیز برخورد قانونی لازم صورت پذیرفت.
سعیدی با تاکید بر استمرار طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی بر مراکز تولید، نگهداری، فرآوری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی استان سمنان و افزایش کیفی عملکرد بازرسی ها، افزود: این طرح با هدف تضمین سلامت فرآورده های خام دامی از بیست و پنج اسفند95 آغاز شد و تا پانزدهم فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
وی گفت: بازرسان بهداشتی اداره کل و ادارات شهرستانی دامپزشکی در قالب 16 تیم سیار و 9 تیم ثابت کلیه واحدهای زیر پوشش را بازرسی و نظارت می کنند.
سعیدی با بیان این که در این طرح، از هزار و 157 مرکز تولید، توزیع و عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی استان سمنان تا چهارم فروردین 96 تعداد هزار و 298 نوبت بازرسی انجام شده است، افزود: در این بازدیدها تخلفات بهداشتی بحرانی و خیلی مهم در مراکز تهیه و توزیه زیر نظارت در استان سمنان مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی مانند دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی 1512 دامپزشکی در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات احتمالی در چرخه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی و پاسخگوی انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است.
7074/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.