به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر، گفت: قوه مقننه با اصلاح قوانین دست و پا گیر، قوه قضائیه با رفع موانع و قوه مجریه با به‌کارگیری نیروهای انقلابی و پای کار و با نظارت گسترده از تولیدکنندگان داخلی حمایت و در تحقق شعار سال رهبری انقلاب همت کنند.
وی، با بیان اینکه بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد کشور باید تقویت شود، گفت: دشمنان انقلاب اقتصاد ایران اسلامی را نشانه گرفتند و همانگونه که رهبری تاکید فرمودند باید تولید در مدار صحیح قرار گیرد و از آن حمایت شود تا اشتغال به وجود آید و از این طریق اقتصاد کشور نیز تقویت و شکوفا شود.
عبدوس، با اشاره به دیگر بندهای پیام نوروزی رهبری و اینکه همه قوا باید برنامه ریزی قوی برای شکوفا کردن اقتصاد داشته باشند، گفت: باید با یک برنامه ریزی منسجم و واگذاری مسئولیت ها به نیروهای متدین، انقلابی و پای کار در تحقق شعار سال تلاش و به نقطه مطلوب مورد نظر معظم له برسیم.
امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر تلاش همه مسوولان برای عمل به منویات رهبری و تحقق انتظارات ایشان، خاطرنشان کرد: با نوشتن تابلو و زدن عکس و بنر بر در و دیوار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محقق نمی شود و باید به مرحل عمل برسد.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان ترخیص مواد اولیه و کالاهای خریداری شده از سوی تولید کنندگان داخلی در گمرک‌های کشور، گفت: مسوولان گمرک باید با ایجاد شعبه ویژه تولید کنندگان در گمرک‌های کشور، زمان ترخیص کالاها و مواد اولیه خریداری شده از سوی تولید کنندگان داخلی را کاهش دهند.
عبدوس افزود: بنا بر گزارش های رسیده، کالاها و مواد اولیه خریداری شده از سوی تولیدکنندگان گاهی در انبارهای گمرک‌های کشور، به بهانه بازرسی و دیگر تشریفات قانونی، سه تا چهار ماه نگهداری می شود و هزینه های زیادی بابت حق گمرک و انبارداری از آنان دریافت می شود.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال 96 که روزانه از هزاران کانتینر کالای قاچاق وارده به کشور فقط 100 تا 150 کانتیتر مورد بازرسی قرار می گیرد و بقیه بدون بازرسی وارد می شود، بیان کرد: جای تاسف است، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر، جای اینکه مواد اولیه و کالاهای خریداری شده آنان که باواسطه و گران تر خریداری می‌کنند زودتر ترخیص شود، این مواد اولیه مورد نیاز تولید داخلی در گمرک‌های کشور، به بهانه مختلف و تشریفات، نگهداری و مشکلاتی برای آنان ایجاد می شود.
سال 96 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نرخ بیکاری در استان سمنان بر اساس آخرین آمار در آذر 95 به میزان 8.1 درصد و کمتر از متوسط کشور است و در این استان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.