به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه افزود: در سال 95 برنامه ها و آیین های ملی ومذهبی خوبی در این شهرستان برگزار شد اما در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده آمارهای نگران کننده ای منتشر می شود و باید فکری به حال آن ها کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهارد اشت : سنت های سال نو را باید حفظ و با خرافه هایی را که ریشه عقلی، علمی و دینی ندارند، مبارزه کرد جرا که این خرافه ها شان ملت ایران را زیر سوال می برد.
امام جمعه شاهرود بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات در سفرهای نوروزی تاکید و اضافه کرد: با در نظر گرفتن قوانین و توجه به راهنمایی های پلیس، می توان از بسیاری از تصادفات جاده ای و تلخ در این ایام جلوگیری کرد.
امینی به نامگذاری شعار سال های 94 و 95 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان های اقتصادی اشاره کرد و گفت : مردم و قوای سه گانه باید ببینند تا چه اندازه برای گام برداشتن در راه عمل به اقتصاد مقاومتی کوشیده اند.
وی بیان کرد : برای رسیدن به عزت اقتصادی در کشوری که به استقلال سیاسی و فرهنگی رسیده، مردم نقش بزرگی دارند و در چنین شرایطی نخریدن کالای خارجی و احترام به تولیدات داخلی بسیار اهمیت دارد.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به ییان مهم ترین مسایل سال 95 در کشور افزود : آغاز به کار مجلس دهم یکی از این رویدادها بود و نمایندگان کار خود را با تنظیم 2 برنامه مهم ششم توسعه و بودجه 96 شروع کردند.
امینی از حوادث پلاسکو و آتش سوزی قطار هفت خوان به عنوان 2 حادثه تلخ سال 95 یاد کرد و افزود: پدیده گرد و غبار امسال با شدت زیادی در استان های غربی رخ داد که تاکنون بی سابقه بود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ، تصریح کرد : یکی از افتخارات ملت ایران، آزاد کردن این سرمایه ملی است.
/6026/7359
خبرنگار: مهسا شانیان **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.