به گزارش ایرنا، سفر یک روزه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای افتتاح سالن مسافربری ایستگاه راه آهن، سفر الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، تعطیلی 30 اسفند 95 ، تعیین نرخ دیه 210 میلیون تومانی برای سال آینده و تلاش حامیان حقوق حیوانات برای حذف ماهی قرمز از سر سفره هفت سین عید، در فضای مجازی استان سمنان بازتاب داشت.
** اخبار محلی در فضای مجازی استان سمنان
- سفر روز چهارشنبه هجدهم اسفند 95 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به سمنان و افتتاح سالن مسافربری ایستگاه راه آهن سمنان، حضور در امام زاده یحیی(ع) و شرکت در آئین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز و حضور در شورای اداری استان در صدر خبرهای فضای مجازی سمنان قرار داشت.
ایجاد گروهی برای حذف ماهی قرمز از سفره عید، این گروه به عنوان حامیان حیوانات به ویژه ماهی قرمز که از 80 سال گذشته همراه با چای چینی به ایران وارد شد، معتقدند ماهی قرمز هیچ جایی در سر سفره هفت سین ایرانی ندارد و از فرهنگ ‌چینی وارد شده است‌.
- سفر الهام امین زاده‌ روز شنبه 21 اسفند 95 دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به سمنان و شرکت در همایش شهریاران در بهاران و سرکشی از خانه هایی در منطقه ابوذر سمنان مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.
** اخبار کشوری در فضای مجازی استان سمنان
- ابلاغ تعطیلی 30 اسفند و اعلام لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای ارایه مرخصی به کارکنان دولت در صورت تقاضا در 28 اسفند به صورت گسترده در فضای مجازی استان سمنان منتشر شد.
- اعلام نرخ دیه بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای سال آینده که در ماه های غیر حرام 210 میلیون تومان اعلام شد، که در مقایسه با سال 95، رشد 10 درصدی داشته است نیز مورد توجه کاربران فضای مجازی در استان سمنان قرار گرفت.
- اعلام جزئیات آزادسازی سهام عدالت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، در روزهای پایانی سال 95 به همراه این خبر که 2 دهک نخست جامعه سهام عدالت خود را به صورت کامل دریافت می کنند، نیز در فضای مجازی استان سمنان بازتاب گسترده ای داشت.
- ورود دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده به ایران نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این هواپیما که از مدل 330 سری 200 است با شماره پرواز همای 700 ساعت هشت و 57 دقیقه صبح شنبه 21 اسفند 95 در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
- انفجار محموله ترقه در اردبیل با هفت کشته نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در استان سمنان بود. رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت که در یک ساختمان مسکونی واقع در آرازعلی محله شهریار اردبیل، انفجار مقداری مواد محترقه جاسازی شده باعث مرگ هفت نفر و مجروحیت سه نفر شد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده:مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجع کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.