محمد رضا خباز روز چهارشنبه در نشست با اعضای خانه احزاب استان سمنان در محل این خانه، گفت: وجود خانه احزاب یکی از نیازهای اساسی هر کشوری است به شرط اینکه خود احزاب یکدیگر را تحمل کنند و احساس نکنند می توانند حرف خود را بر کرسی بنشانند و یا بر دیگری برتری دارند.
وی با طرح این سوال که چرا حزب در جامعه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: حزب برای اینکه نظر فردی بیان نشود تشکیل می شود، حزب یعنی یک گروه با هدف مشخص و با اساسنامه و مرامنامه خاص و در چارچوب قانون فعالیت کنند.
وی با اشاره به وجود گروه ها و تشکل های مختلف سیاسی و اجتماعی در خانه احزاب استان سمنان، گفت: باید خرد جمعی شکل بگیرد و نباید مجموعه ای احساس کنند که می توانند حرف و اهداف خود را پیش ببرند و اگر این طور شد به خانه احزاب آسیب وارد می شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه احزاب و افرادی که در حزب فعالیت می کنند باید همه اصول قانون اساسی را قبول داشته باشند، گفت: اگر یک فرد برخی از اصول قانون اساسی را قبول داشته باشد و برخی دیگر را قبول نداشته باشد، امکان پذیر نیست و به هدف نخواهد رسید.
خباز تاکید کرد: برای خانه احزاب نباید مهم باشد که چه کسی در راس کار است و مدیریت اجرایی کشور را بر عهده دارد، احزاب و خانه احزاب باید منتقد مُصلح باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند و هدایت خیر خواهانه داشته باشند، احزاب موی دماغ حاکمیت نیستند، راهنما، پشتوانه و کمک کار حاکمیت هستند.
وی با اشاره به اینکه کسانی که حزب‌گریز و حزب‌ستیز هستند به خاطر این است که فکر می کنند احزاب دنبال گرفتن قدرت از آنان هستند، افزود: درست است که هدف احزاب رسیدن به قدرت است، ولی در کلان، هدف خدمت به مردم و جامعه است نه منافع و پول.
استاندار سمنان با بیان اینکه خانه احزاب مکان مقدسی است و کسانی که در این خانه فعالیت می کنند باید هدف خدمت به مردم داشته باشند و احزاب اگر با اهداف و اصول حرکت کنند در آینده نتیجه آن را خواهند دید، افزود: وجود احزاب برای جامعه ضروری است و باید به آن حرمت گذاشت.
وی با اشاره به اینکه مسولان استان سمنان اهتمام جدی برای حمایت و کمک به خانه احزاب دارند، بیان کرد: حمایت از خانه احزاب حمایت از حزب خاص نیست، حمایت از همه تفکرات پذیرفته شده درون نظام است و این کمک به همه جریان های سیاسی نظام است و فرمانداران باید از ظرفیت احزاب و تشکل های سیاسی و اجتماعی در هیات های اجرایی و بازرسی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه پخش برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای مرکز سمنان قرار است از اول فروردین ماه 96، به صورت 24 ساعته شود، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید به احزاب توجه بیشتری داشته باشد.
استاندار سمنان یادآور شد: حزبی بودن در نظام ما هزینه دارد و باید این هزینه را بپردازیم تا شرایط آرام آرام به حالت عادی برگردد و شرایطی فراهم شود تا حزبی بودن یک رتبه و یک مدال باشد.
در این نشست با حضور محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، سعید متقی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و علی معینی دانشمندی مدیرکل روابط عمومی و دفتر استاندار سمنان، رییس و اعضای خانه احزاب استان دیدگاه ها و مشکلات خود را بیان کردند.
خانه احزاب استان سمنان در بهمن سال 95، با حضور حشمتیان رییس خانه احزاب کشور افتتاح شد.
در این خانه از سه جریان اصلاح طلب، اصولگرا و مستقلین و معتدل به تساوی حضور دارند و هر سال قرار است یک جریان ریاست این خانه را بر عهده داشته باشد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.