احمد همتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: لغو تحریم ها و توافق هسته ای بر مبنای برنامه جامع اقدام مشترک، از دستاوردهای ارزشمندی بود که دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید توانست در مذاکرات فشرده به دست بیاورد.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای برجام برای کشور، گفت: برجام توانست تبادلات تجاری بین ایران و سایر کشورهای دنیا را آسان‌سازی کند و ایران توانست حقانیت صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود را به اثبات برساند.
همتی به برخی نشانه های تاثیر برجام در مسایل کشور و زندگی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: مبادلات بانکی، نفتی و فلزهای گران بهای کشور بعد از برجام نسبت به دوران قبل از آن، بسیار راحت تر در حال انجام است و در بلندمدت مردم می توانند ارزش این اقدام مؤثر را درک کنند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برجام توافقی مبتنی بر دیدگاه برد- برد بود و نباید مخالفان و موافقان برجام از پیروزی یا شکست در توافق هسته ای سخنی بگویند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی در توافق برجام به این نتیجه رسیدند که در این توافق با وجود دادن امتیازات، دستاوردهای مهم دیگری برای کشور به دست آمد که همه مسوولان و مردم باید نسبت به این اقدامات، مثبت‌اندیش باشند.
همتی گفت: اگر نقضی در برجام صورت گیرد و بدعهدی نسبت به این رخداد بزرگ از سوی یک کشور غربی انجام شود، به طور حتم سایر کشورهای امضا کننده برجام باید موضع گیری کنند و نباید از سوی طرفین، اقدامی که منجر به بی اعتمادی متقابل شود رخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر برجام از سوی کشورهای غربی نقض شود ، ایران توان و شرایط ورود به برنامه هسته ای خود را قبل از برجام دارد، و کشورهای غربی بهتر است با حسن نیت به روند توافق پایبند باشند.
همتی افزود: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید نسبت به تعهدات برجام و مهم ترین اقدامات در یک سال گذشته، به افکار عمومی پاسخگو باشد .
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای تصریح کرد: با نقد و بررسی موضوعات مختلف در کشور می توان راهکارهای اساسی و عملیاتی برای رفع مشکلات یافت و به یقین، دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به عملکرد خود در یک سال گذشته اطلاع رسانی شفافی را انجام خواهد داد.
برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام درباره برنامه هسته ای ایران، تیر 94 بین ایران و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان منعقد شد.
7339/ 6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.