شهردار کلاته‌رودبار از راه‌اندازی بزرگترین سایت پرورش آهو شرق کشور در این شهرستان خبر داد.

شهردار کلاته‌رودبار از راه‌اندازی بزرگترین سایت پرورش آهو شرق کشور در کلاته‌رودبار خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سجاد فدایی باشی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای فاز اول این طرح از سوی شهرداری کلاته برای انجام حصارکشی و تهیه تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی این طرح افزود: در حال حاضر دو هکتار زمین در منطقه‌ای مناسب و مستعد طرح تامین و علاوه بر آن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی سایت اخذ شده است.

شهردار کلاته‌رودبار از درخواست برای اخذ تسهیلات ویژه برای تکمیل این پروژه خبر داد و تصریح کرد: این سایت بزرگترین سایت پرورش آهو در نیمه شرقی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه منطقه رودبار از ظرفیت و استعداد خوبی برای پرورش آهو برخوردار است خاطرنشان کرد: در مجموع منطقه کلاته رودبار از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گردشگری، تولیدی، دامی- زراعی و معدنی برخوردار است.

فدایی باشی با بیان اینکه بزرگترین ایل عشایری استان بعد از ایل بزرگ سنگسر مربوط به منطقه کلاته‌رودبار است اظهار کرد: ییلاقات عشایر کلاته نیز از ظرفیت بالایی برخوردارند و عشایر منطقه تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد ییلاق خود می‌شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن این شهرداری در مجموعه شهرهای زیر20 هزار نفر اضافه کرد: در حال حاضر 15 معدن فعال و بیش از 20 صنایع فعال تبدیلی و فرآوری در منطقه کلاته رودبار وجود دارد و همین ظرفیت‌ها در کنار رونق خوب باغات و دامداری و کشاورزی سبب شده که این منطقه مشکل اشتغال نداشته باشد.

شهردار کلاته‌رودبار با بیان اینکه 90درصد معادن منطقه، معدن ذغال‌سنگ و کک‌پزی هستند افزود: سیلیس، گچ، شن، ماسه و...از دیگر مواد معدنی فعال در این منطقه هستند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اعتبارات پیش‌بینی شده این شهرداری کوچک گفت: اعتبار پیش‌بینی شده امسال 55میلیارد ریال است.

وی اعتبار سال گذشته این شهرداری را 35 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: 100درصد اعتبارات سال قبل این شهرداری محقق شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.