مسئول کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان از کلنگ زنی ساخت بزرگترین مرکز پزشکی هسته ای شرق کشور ظرف یک ماه آینده در سمنان خبر داد.

بزرگترین مرکز پزشکی هسته‌ای نیمه شرقی کشور ظرف یک ماه آینده به طور رسمی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش جماران، دکتر علی خیرالدین در جمع خبرنگاران ضمن تشریح این پروژه از آماده‌سازی طراحی‌های مرکز جامع مبارزه با سرطان امید خبر داد و اظهار کرد: این پروژه که بزرگترین مرکز شرق کشور است ظرف یک ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

وی به اعتبارات مورد نیاز برای احداث این پروژه خیرخواهانه پرداخت و گفت: ساخت و تجهیز این ابرپروژه حوزه سلامت بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این دکترای عمران، مساحت این مرکز را 30 هزار مترمربع اعلام و تصریح کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده که زیر بنای فاز یک آن 6 هزار و ۴۰۰ متر مربع است که شامل: کلینیک فوق تخصصی سرطان، بخش تشخیصی و تصویربرداری، شیمی درمانی، آزمایشگاه ، پژوهشی و آموزشی است.

مسوول کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان با بیان اینکه در طراحی و نقشه‌کشی این پروژه از برجسته‌ترین معماران و مهندسان بهره گرفته شده تصریح کرد:تحویل زمین این پروژه در کارگروه زیربنایی استانداری به تصویب رسیده و فرودین‌ماه 99 زمین تحویل بنیاد شد.

وی با بیان اینکه کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان متشکل از برجسته ترین اساتید و متخصصان حوزه فنی و مهندسی است افزود:  این کمیته دربرگیرنده گروه معماری با مسوولیت دکتر مهدوی رئیس پیشین دانشکده هنر دانشگاه سمنان،گروه عمران با مسوولیت بنده و گروه تاسیسات و مکانیک و الکترونیک با مسوولیت پروفسور سعدالدین است.

این دکتری عمران- سازه دانشگاه مک گیل کانادا،فاز دوم این پروژه بزرگ را در برگیرنده اقامتگاه و سرای بیماران برشمرد و افزود: فاز سوم این پروژه نیز دربرگیرنده پژوهشکده سرطان راه آسمان است.

رئیس پیشین دانشگاه سمنان با بیان اینکه نقشه‌های پروژه آماده شده ادامه داد: نظام مهندسی استان به صورت رایگان همکاری بسیار خوبی با بنیاد در این بخش داشته است.

وی با اشاره به هزینه بالای مجوزهای شهرداری اظهارامیدواری کرد: شهرداری سمنان نیز در احداث این ابرپروژه حوزه سلامت همکاری کند.

این استاد برجسته دانشگاه از برنامه‌ریزی برای نشست نیک‌اندیشان عمران با هدف کمک و مشارکت در اجرای این کار خیر خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که عمده کسانی که در حوزه عمران و ساخت و ساز فعالیت دارند در ساخت و تکمیل این پروژه مهم خیرخواهانه همراهی کنند. البته از هم اکنون بسیاری از صاحبان شرکت‌ها و خیرین آمادگی خود را برای مشارکت در بخش های مختلف العلام کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مسوول کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص بهره‌گیری احتمالی از المان‌های معماری بومی منطقه در ساخت بنا اظهار کرد: در ساخت بنا قرار است که از ترکیبی از آجر و سنگ استفاده شود. ضمن اینکه چه در بحث نماها و چه در بحث انرژی کوشیده شده که از ظرفیت‌های معماری منطقه استفاده شود. این بنا متناسب با شرایط اقلیمی خاص منطقه کویر ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.