مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رییس جمهوری برای مصلاهای استان سمنان بود که ۱۲۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال برای ساخت هشت مصلای استان هزینه شد.

به گزارش جماران، محمدحسن پیرچه روز شنبه در نشست خبری آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با خبرگزاری های استان سمنان به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سفرهای رهبری و رییس جمهوری به استان برای ساخت مصلاهای استان هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رییس جمهوری برای مصلاهای استان سمنان بود که ۱۲۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن هشت مصلا در استان سمنان با پیشرفت بین ۳۰ تا ۵۰ درصدی افزود: متوسط پیشرفت ساخت مصلاهای سمنان و شاهرود ۴۵ درصد است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان تاکید کرد: تاکنون اعتباراتی که برای مصلاها درنظرگرفته می شد در قالب بودجه های سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه و یا دیگر بخش ها بود واکنون از یازدهمین مجلس شورای اسلامی انتظار می رود اعتبار مصلاها را در قالب بودجه عمومی کشور درنظر بگیرد.

پیرچه بودجه مستقیم را بهترین راهبرد تکمیل مصلاها برشمرد و افزود: حدود ۲۰۰ مصلا در کشور در حال ساخت است و از دو سال گذشته امامان جمعه در کار ساخت این مجموعه ها هیچ نقشی حتی به صورت مباشرتی نداشند.

وی با بیان اینکه این تصمیم از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اتخاذ شد، ادامه داد: هدف از این تصمیم تمرکز هرچه بیشتر امامان جمعه بر مسایل فرهنگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.