سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از 2270 بازرسی اصناف این استان طی بهار سال جاری خبر داد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۲۷۰ مورد بازرسی بهار ۹۹ برای مبارزه با قاچاق کالا در واحدهای صنفی استان انجام شد.

به گزارش جماران، علی تشنه‌دل  روز دوشنبه به رسانه ها گفت: این بازرسی ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در بخش عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و با بهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا صورت گرفت.

وی افزود: این بازرسی ها طی گشت‌های مشترک و با حضور دستگاه‌های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف موضوع ماده (۳۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شد.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: عمده ترین کالاهای کشف شده مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی ، مواد دخانی ، مواد غذایی ، سوخت ، و آرد و نان بود.

وی تاکید کرد: تعداد ۳۴۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۵۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: استان سمنان به لحاظ قرارگرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالاهای ترانزیتی ، با هم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید ، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود می‌شود.

تشنه دل برگزاری کارگاهها و همایشهای آموزشی، کارگاه های آموزشی، افزایش سطح کمی و کیفی بازرسی و کشف کالای قاچاق، و بهره بردن از ظرفیتهای تشکل های مردم نهاد را از جمله برنامه های ارائه شده در سالجاری توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط بر شمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.