سرهنگ تقی کبیری روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ابراز داشت: برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش تصادفات در محور دامغان- جندق در دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد.

طول محور دامغان ـ معلمان ـ جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به اصفهان از دشت کویر ۲۷۰ کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در استان سمنان و ۳۰ کیلومتر در استان اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان در سال ۹۸ با افزایش یک درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۲۷۴ نفر رسید.

کبیری بیان کرد: ۲۷۱ نفر در سال ۹۷ در محورهای مواصلاتی استان سمنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: تعداد تصادف‌های منجر به فوت در راه‌های استان سمنان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته آن بیش از سه درصد کاهش اما تصادفات جرحی ۱۱ درصد افزایش داشت.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: واژگونی و خروج از جاده با ۵۲ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان در سال گذشته به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: در راستای کاهش تلفات در تصادف‌های راه‌های روستایی، ۷۰۰ کلاه ایمنی در روستاها بین راکبان موتورسیکلت توزیع و کلاس‌هایی نیز برای آنان برگزار شد.

کبیری خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به عید فطر پیش‌بینی می‌شود مسافرت‌ها افزایش یابد و به همین دلیل تاکید می‌شود هیچ‌گونه عملیات عمرانی از یکم تا اواسط خرداد در استان انجام نشود و رسانه‌ها با گزارش وضعیت ترافیکی در این ایام به پلیس کمک کنند.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: محدودیت و ممنوعیت تردد اتوبوس‌های بیرون شهری غیر استاندارد به منظور کاهش تصادف‌های جاده‌ای به ویژه در عید فطر در دستور کار باشد.

۶۰۰ کیلومتر از محور تهران به مشهد در استان سمنان واقع شده و سالانه بیش از ۲۰ میلیون تردد در این محور وجود دارد.
۶۰ درصد تصادفات در سمنان در اثر واژگونی است که علت عمده آن کویری بودن محورهای این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.