ایرج کارخایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساماندهی پساب غسال‌خانه‌ها و فاضلاب شهری یکی از مباحث مطرح شده در زمینه تهدیدات زیستی در کمیته پدافند زیستی استان سمنان  بود.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل استان سمنان با اشراف نسبت به تمام تهدیدها از جمله تهدیدات زیستی، تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: کرونا یک ویروس نوظهور و نوپدید با پیچیدگی‌های خاص و دشوار است که هنوز ابعاد و رفتار آن برای متخصصان و دانشمندان ناشناخته مانده، از این لحاظ همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری و در اولویت مقابله با کرونا است.

وی تصریح کرد: اولویت پیگیری‌ها در کمیته پدافند زیستی رصد و پایش محورهای تهدیدات این بخش مانند تهدیدهای انسان‌ساخت، آب آشامیدنی، دام و طیور و آبزیان، گیاهان، صنایع غذایی، محیط زیست و منابع طبیعی است.

کارخایی با اشاره به موارد پیگیری شده در راستای تهدیدات زیستی برای مقابله با کرونا در استان سمنان، خاطرنشان کرد: ساماندهی مراحل جمع آوری، حمل و دفن زباله‌های عفونی شهری و روستایی و نیز ساماندهی فاضلاب شهری و پساب‌ غسال‌خانه‌ها و تشدید نظارت به منابع، تجهیزات و تاسیسات آب از جمله این موارد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: این اقدامات در قالب برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، پیگیری گندزدایی و ضدعفونی اماکن، رعایت اصول ایمنی و حفاظتی تمام تاسیسات انرژی در مقابل انواع تهدیدات سایبری و زیستی و تشدید ضریب ایمنی و حفاظتی مراکز حساس، مهم و قابل حفاظت در استان سمنان انجام شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در بخش های آب و برق، ایمن‌سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.