به گزارش خبرنگار مهر، وحید رجایی صبح دوشنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه‌های گردشگری گرمسار به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه گردشگری در شهرستان گرمسار وجود دارد که بهره گیری از آنها نقش مؤثری در رونق اقتصاد و اشتغال استان ایفا می‌کند، اظهار داشت: راه اندازی پروژه‌های گردشگری به ویژه هتل‌ها، مجتمع‌های اقامتی و بوم گردی‌ها در دستور کار است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: ضعف زیر ساخت‌های گردشگری مانع از تحقق اهداف توسعه‌ای در این منطقه می‌شود و باید برای تقویت این امر اهتمام ویژه ای بورزیم.

راه اندازی بازارچه صنایع دستی در ورودی‌های شهر

فرماندار گرمسار با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یکی از عوامل توسعه پایدار در منطقه محسوب می‌شود، یادآور شد: وجود معادن نمکی، کویر، کاروان‌سرا، جاده سنگفرش راه ابریشم، مجموعه سیاهکوه، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دسترسی به راه‌آهن و جاده‌های ترانزیتی، به‌خوبی نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه گردشگری در منطقه گرمساروجود دارد.

رجایی با اشاره به پتانسیل‌های مطلوب گردشگری در این شهرستان بیان کرد: نقاشی و طراحی با نمک، گلیم بافی، منبت کاری، سفال سازی، صنایع چوبی و همچنین موزه، غار نمکی و مجموعه نمک درمانی، منطقه نمونه گردشگری بنکوه و بهورد از جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های گردشگری در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی‌های شهر می‌توان، محصولات تولیدی هنرمندان این منطقه و سوغات شهرستان گرمسار را برای مسافران ارائه دهیم.

جاذبه گردشگری لازم در گرمسار وجود ندارد

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند برای استان و این شهرستان درآمدزایی کند، یادآور شد: با توجه به اینکه گرمسار شریان اصلی ترانزیتی، ریلی و جاده‌ای است جاذبه گردشگری لازم وجود ندارد و باید نسبت به تقویت این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

رجایی در ادامه با بیان اینکه کارخانه پنبه گرمسار از آثار ملی کشور است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با همکاری دستگاهای مرتبط این کارخانه به یک‌مجموعه فاخر چند منظوره شامل بنای تاریخی کارخانه، مجتمع پذیرایی، بازارچه سنتی و صنایع دستی تبدیل شده است.

وی گفت: فعال بودن بیش از ۵۰۰ هنرمند در حوزه صنایع دستی نشانگر توجه ویژه مردم این شهرستان به فرهنگ‌اصیل اسلامی و ایرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1428195
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.