شهردار سمنان معتقد است که برخلاف آنچه برخی توسعه صنعت گردشگری در سمنان را منوط به تبدیل استان از معبر به مقصد می دانند، همین وضعیت "معبر بودن"نیز خود یک فرصت مهم ی برای توسعه این صنعت پردرآمد در سمنان است .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، سید محمد ناظم رضوی از آنچه ایجاد نقاط محرک برای سرمایه گذاری می خواند به عنوان یکی از وظایف شهرداری ها نام برد و اظهار کرد: دستگاه های دولتی و عمومی صرفا در زمینه بسترسازی و الگوسازی مسوولیت داشته و موظفند بسترهای لازم برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنند .

وی بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و اعتمادسازی در این حوزه تاکید و تصریح کرد: شهرداری باید برای تشویق سرمایه گذاران و آگاه سازی آنها چند پروژه را اجرایی و وقتی در زمینه تضمین موفقیت و بازگشت سرمایه طرح ها اعتمادسازی شد، زمینه برای مشارکت حداکثری بهره‌برداران نیز آماده خواهد شد .

ناظم رضوی با اشاره به احیای چند کوچه باغ و اقامت‌گاه‌های بومگردی در سمنان افزود: سمنان از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است .

وی با اشاره به طرح شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: معبر بودن سمنان خود یک فرصت است که می توان از آن نیز بهره گرفت ؛چرا که نه تنها سمنان بلکه دیگر شهرهای گردشگر پذیری همچون اصفهان و کاشان و یزد نیز در ایام خاصی مانند نوروز، معبر محسوب می شوند اما این شهرها از همین وضعیت نیز بهره اقتصادی و گردشگری می برند .

شهردار سمنان با بیان اینکه قرار گرفتن سمنان در مسیر پرتردد تهران مشهد و زیارت بارگاه امام رضا (َع) یک فرصت بزرگ است گفت: باید از این شرایط حداکثر استفاده را در حوزه اقتصادی و فرهنگی برد .

ناظم رضوی به دومین سال اجرای طرح موکب الرضا (ع) در ایام دهه کرامت امسال اشاره کرد و گفت: استقبال بالغ بر 10 هزار زائر از خدمات موکب الرضا (ع) مستقر در بوستان سیمرغ سمنان و استفاده بیش از 20 هزار نفر از همشهریان از برنامه های موکب میدان امام رضا (ع) نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری مذهبی شهر سمنان است. همچنین این طرح نشان داد که می توان از ظرفیت معبر بودن سمنان نیز به خوبی استفاده کرد . 

شهردار سمنان از تمرکز طرح بازآفرینی در 17 محله مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح بازآفرینی شهری می تواند تحولات زیادی در این محلات ایجاد کند .

وی با اشاره به برخی مزیت های این طرح گفت: برای ساخت وساز در بافت تاریخی تا 60 درصد تخفیف داده می شود. ضمن اینکه برای تغییر کاربری خانه های قدیمی به هتل و تاسیسات گردشگری تا چهار سال و تا مادامی که به سرمایه گذاری پایدار برسند هیچ گونه عوارضی دریافت نمی شود .

ناظم رضوی ادامه داد: بعد از این مدت نیزچنانچه اسناد و مدارکی دال براینکه بافت خود را ترمیم و مراقبت کرده اند ارائه دهند باز هم معادل هزینه های انجام شده آنها از عوارض شان چشم پوشی می شود .

شهردار سمنان از این طرح به عنوان طرحی مطمئن برای سرمایه گذاران بخش خصوصی نام برد و گفت: این طرح ریسک سرمایه گذاری در بافت تاریخی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تا حد بسیار زیادی کاهش داده است . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.