مهدی صمیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تمام روستاها و آبادی‌های استان به منظور بهره‌مندی از آب آشامیدنی لوله‌کشی شده تحت پوشش آب و فاضلاب قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ۵۰ روستا و آبادی استان سمنان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند و آب آشامیدنی این مناطق از چشمه تامین می‌شود.

وی با اشاره به هدررفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی شبکه آب‌رسانی، بیان کرد: لازم است شرکت آب و فاضلاب نسبت به اصلاح شبکه به منظور کاهش هدررفت آب اقدام کنند.

صمیمیان تصریح کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با درنظر گرفتن اعتبار از محل ماده ۵۸ قانون مربوط به اعتبارات عمرانی روستاها آمادگی مشارکت در تامین بودجه برای اصلاح شبکه انتقال آب رسانی را دارد.

وی با اشاره به نگرانی اهالی حسین آباد کالپوش میامی برای احداث منبع در محلی که خطر رانش زمین دارد، خاطرنشان کرد: طبق موافقت‌های انجام شده در جانمایی احداث منبع آب در این منطقه تجدیدنظر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان  اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب از ظرفیت دهیاری‌ها به عنوان آب‌دار به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از تنش آبی در فصل گرم سال استفاده کند.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.