مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان مجوز فعالیت دارند، ابراز داشت: از این تعداد چهار اقامتگاه سال گذشته مجوز فعالیت خود را دریافت کردند که در مجموع تعداد اقامت در اقامتگاه‌های بومی گردی دامغان یک هزار و ۴۳۸ نفر بود.

وی بابیان اینکه برای راه‌اندازی این تعداد اقامتگاه بومی گردی دامغان جمعاً یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از این مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان آورده صاحبان اقامتگاه‌های بومی گردی و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر در قالب پرداخت تسهیلات بانکی را شامل می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش و تأثیر فراوان در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، ابراز داشت: برای تقویت اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیش از گذشته می‌بایست کوشید و معتقدیم این اقامتگاه‌ها را باید در پویا ماندن کمک و یاری کرد.

قاسمی بابیان اینکه وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک به اقتصاد منطقه محسوب می‌شود، در ادامه تصریح کرد: دامغان از نظر تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بعد از شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دامغان هفت اقامتگاه بوم‌گردی، دو هتل، یک اردوگاه، یک مهمانسرا، چهار دفتر خدمات گردشگری، شش منطقه نمونه گردشگری و سه روستای هدف گردشگری دارد که آماده خدمت‌گذاری به مسافران و گردشگران در تمام طول سال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.