به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تاکنون پیش‌بینی در خصوص پایان اپیدمی در کشور نشده است و بر این اساس هنوز تصمیم قطعی برای اعزام زائران اربعین گرفته نشده است.

وی بابیان اینکه موکب‌های دائمی استان سمنان در شهر مهران و پایگاه فرهنگی مذهبی استان در نقطه مرزی کشور راه‌اندازی می‌شود، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای تکمیل و ساخت موکب و پایگاه در دستور کار قرار دارد.

پیاده‌روی اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه لازمه یک حرکت عظیم فرهنگی ارتقا امنیت و نظم است، تصریح کرد: پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی (ع) نیز به‌مثابه یک حرکت عظیم فرهنگی است و باید برای ارتقای امنیت این مراسم اقدامی اساسی انجام شود.

خجسته پور با اشاره به اجرای طرح اعزام شبه کاروانی زائران اربعین بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تا اعزام گروهی با تعداد نفرات کمتری انجام شود تا بتوان مشکلات و مباحث پیرامون این موضوع را به نحو بهتری مدیریت کرد و در صورت تجربه موفق، این مهم در سال آتی افزایش و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای آزمونه گونه این دستورالعمل در استان‌هایی که بُعد مسافت بیشتری با مرز داشته انجام شود و درنهایت مقایسه نتیجه کار با استان‌هایی که این مهم اجرانشده است در دستور کار قرار گیرد تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

رفع کمبودها و مشکلات اعزام گروهی زائران اربعین

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه اعزام به‌صورت انفرادی برای پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی (ع) همواره مشکلاتی را برای ما به همراه داشته است، بیان کرد: این دستورالعمل در عین اینکه مشکلات گذشته را برطرف خواهد کرد، ممکن است مشکلات جدیدی را در حوزه‌های دیگر به وجود آورد که باید با ارائه نقطه نظرات مطلوب و مؤثر، در راستای اجرای هرچه بهتر این مهم گام برداریم.

خجسته پور با تأکید بر اینکه رفع کمبودها و مشکلات این طرح در دستور کار فرمانداران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید دقت داشته باشند تا این شیوه‌نامه منطبق با واقعیت کشور ما و عراق باشد و همچنین انحرافی در اجرای دستورالعمل ایجاد نشود و افراد در عین ثبت گروهی اعزام در سامانه، به‌صورت فردی برای حضور در این پیاده‌روی اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.