حبیب‌الله خجسته‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: : دوران ناشی از شیوع کرونا در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی چالش‌هایی را به دنبال دارد و برای فائق آمدن بر آن‌ها در دوران پساکرونا باید در سطح حاکمیتی و هم در لایه‌های مردمی و گروه‌های تاثیرگذار، تلاش شود.

وی با تاکید بر نقش خطیر رسانه‌ها در شرایط مختلف جامعه، اضافه کرد: اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین گروه‌های تاثیرگذار برای رفع چالش‌های ناشی از شیوع کرونا در دوران پساکرونا است.

وی یادآور شد : رسانه‌ها در دوران پساکرونا با شناسایی چالش‌ها و ارائه‌ راهکارهای عملیاتی یاریگر مردم و گروه‌های مردمی و هم مشاورانی امین برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران خواهند بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: در شرایط کنونی رسانه‌ها با تهیه محتواهای مناسب می‌توانند افکار عمومی جامعه را برای رویارویی با چالش‌های پساکرونا و رفع آن‌ها آماده کنند.

خجسته‌پور با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین راهکارهای مدیریت چالش اقتصادی تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: با تحقق جهش تولید در کنار رشد اقتصاد کلان، مشکلات کارگران در کارخانجات وکارگاه‌های تولیدی مرتفع شده و سبب بازگشت بیکاران ناشی از کرونا به عرصه‌ تولید می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز، لازم است رفتارهای مثبت ناشی از مقابله با کرونا و استفاده از ظرفیت‌های جدید را تقویت و نیز با انجام برنامه‌های مثبت و فاخر فرهنگی، خلاءهای ایجاد شده مانند کاهش نشاط اجتماعی را پر کرد.

استان سمنان در مدیریت کرونا موفق بود

وی به سه مرحله مقابله با شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: مدیریت همه‌گیری، مهار و کنترل، مراحل مقابله با این ویروس است.

وی با بیان اینکه اکنون، سمنان در مرحله مدیریت مقابله با کرونا است، افزود: این استان با تلاش‌های موثر کادرپزشکی، پرستاری و تمام خدمتگزاران جامعه‌ سلامت در ۲ دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اعضای شورای تامین، ائمه‌ جمعه و جماعات، دستگاه‌های اجرایی مانند هلال احمر، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مجامع صنفی و به ویژه شهروندان در این مرحله موفق بوده است.

خجسته‌پور ادامه داد: ثبات در وضعیت میزان بستری شدگان و مبتلایان به کرونا روزهای اخیر استان نشان از این امر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: امید می‌رود جامعه با رعایت طرح فاصله‌گذاری ۲ مرحله‌ بعدی را با موفقیت پشت سر بگذارد که در آن صورت وارد مرحله پساکرونا می‌شود.

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست سه میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، بنا به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ظهر امروز ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲۰۳ نفر رسید.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.