سردار عبدالله حسنی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: پلیس فتا شهرستان شاهرود فعالیت‌های فردی را که با وعده‌های دروغین درآمدزایی و کاریابی، کلاهبرداری می کرد رصد کرد و در پی آن پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده در نهایت هویت فردی که از همین طریق مبالغ هنگفتی به حساب وی انتقال یافته بود مشخص و پس از هماهنگی های لازم عملیات دستگیری او آغاز شد.

حسنی با اعلام شناسایی محل سکونت متهم و دستگیری وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم به تحریک یکی از دوستانش و به بهانه کاریابی و دریافت مبالغی ماهانه، این حساب را راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: متهم برای خود، پدر و یکی از دوستانش تحت همین عنوان حساب بانکی افتتاح کرده و هر سه حساب پس از افتتاح در اختیار دوست متهم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل اصلی این پرونده خبر داد و گفت: با بررسی های دقیق و فنی صورت گرفته، گردش مالی ۳۰ میلیاردی متهم در یک ماه کشف شد.

حسنی از معرفی متهم به مرجع قضایی خبر داد و گفت: ماموران پلیس فتا با رصد شبانه روزی و اشراف کامل بر آنچه در فضای مجازی می گذرد با این گونه جرایم قاطعانه برخورد می‌کنند.

وی بیان کرد: کاربران فضای مجازی برای تامین امنیت خود از هر گونه ورود به این قبیل سایت ها و ثبت نام در آن جدا خودداری کنند.

شهروندان می توانند با مراجعه به  پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  از مطالب آموزشی استفاده کنند تا  در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی با فوریت‌های سایبری در میان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.