عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقلام پرمصرف مراکز عرضه و توزیع استان سمنان به منظور حصول اطمینان از استاندارد بودن آن‌ها در ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل استاندارد استان سمنان به صورت ویژه نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: تامین ایمنی و سلامت مهمترین مقوله‌ای است که در ماه مبارک رمضان پیگیری می شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: بازرسی و نظارت بر انواع فرآورده های لبنی، قند و شکر، آرد ، برنج، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه، از اولویت‌های نمونه برداری و بازرسی‌ها در پوشش این برنامه نظارتی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد یا غیراستاندارد، آن کالا توقیف و پلمب شده و با فروشندگان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

رستمی با اشاره به اهمیت تامین سلامت مردم استان سمنان در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد:  سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد از مهمترین فعالیت تیم‌های اعزامی استان است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: شهروندان برای اطمینان از اصالت پروانه کاربرد استاندارد می‌توانند کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد بر روی کالاهای موجود در بازار را به صورت رایگان به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.