علی تشنه دل روز شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان افزود: هشت هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی قاچاق کالا سال گذشته، از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان در قالب گشت‌های نظارت و بازرسی انجام شد.

وی بیان کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی از بخش عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه‌های ذیربط از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف، دخانیات، نیروی انتظامی و استاندارد در شهرهای استان سمنان انجام شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: با انجام گشت‌های بازرسی به منظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور، موادغذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و ۱۱ قلم کالا، ۹۰۱ پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شد.

تشنه دل به بیشترین کشف گروه کالای قاچاق اشاره و اضافه کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی در صدر کالاهای قاچاق کشف شده استان سمنان بود.

وی ابرازداشت: ارزش ۹۰۱ پرونده قاچاق سال گذشته ۹۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۴۷۴ هزار ریال بود.

اقدامات فرهنگی برای جلوگیری از قاچاق کالا

تشنه دل افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میدان های میوه و تره بار و فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش مدنظر بود.

وی ادامه داد: ۱۷ مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری به همراه پلمب و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، بازدید از کارخانجات و واحدهای تولید مشتقات فرآورده های نفتی به منظور استانداردسازی و کدگذاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی برای مبارزه با قاچاق کالا  انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عرضه نکردن کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی این سازمان بود.

تشنه دل خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین برای اطلاع رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالاهای غیرمجاز و قاچاق ۵۴ دوره و کارگاه آموزشی با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید برگزار شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: این دوره‌های آموزشی ویژه‌ اصناف، واحدها و بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه بود.

حدود ۳۰ هزار واحدصنفی در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.