خسرو نبیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در اثر بارندگی فروردین و اردیبهشت امسال به ۸۰ درصد مسیر کوچ و راه عشایری دامغان خسارت واردشده است، ابراز داشت: درمجموع این بارندگی‌ها به ۱۷۰ کیلومتر مسیر کوچ و ۶۷۰ کیلومتر راه عشایری دامغان خسارت زده است.

وی بابیان اینکه همه‌ساله مرمت راه‌های عشایری در دستور کار قرار دارند، افزود: میزان خسارت وارده به مسیر کوچ و راه عشایر در دامغان بر اساس بررسی و برآوردهای کارشناسان این اداره یک هزار و ۱۷۰ میلیون ریال اعلام شد.

رئیس اداره امور عشایری دامغان با اشاره به وجود جمعیت ۴۰۸ خانواری شامل دو هزار نفر عشایر در این شهرستان، اظهار داشت: کلاته رودبار، دیباج، تویه دروار، آستانه، نم که، آهوانو، رشم، بادله کوه، شورتنگه و حسینان از مناطقی که عشایر دامغان در آن حضور دارند.

نبیلی بابیان اینکه ۱۰ درصد از دام‌های عشایر در دامغان بیمه هستند که متأسفانه سال گذشته براثر بارش باران و جاری شدن سیل یک هزار و ۵۰۰ دام عشایر از بین رفتند، تصریح کرد: سال گذشته با پیگیری اداره امور عشایری دامغان یک میلیارد تومان خسارت به عشایر پرداخت شد.

وی بابیان اینکه عشایر دامغان ۱۶۰ هزار رأس دام در اختیاردارند، افزود: باید گفت بیمه شدن دام‌ها یک امری ضروری در مواقع بحران محسوب می‌شود تا عشایر بتوانند خسارت خود را با بیمه شدن دام‌ها طلب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.