معروف خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت‌ها به تاسیسات زیربنایی راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی ، ابنیه فنی و پل‌ها وارد شده است.

وی اظهارداشت: در اثر بارش باران شدید ، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در منطقه، علاوه بر آبگرفتگی جاده‌های ارتباطی و وارد شدن خسارات به آسفالت و یا شانه جاده تاکنون چند دهنه پل ارتباطی راه روستایی و بین‌شهری خلخال دچار تخریب جزیی و کلی و یا وارد شدن آسیب جدی به پایه‌های پل‌ها شده و همچنین به علت ورود سیلاب به راه‌های ارتباطی

بین‌شهری سطح آسفالت راه‌ها دچار آسیب شده است.

وی گفت: بارندگی‌های  شدید موجب سست شدن زمین و سقوط سنگ‌های بزرگ و صخره‌ها به راه‌های ارتباطی این شهرستان از جمله راه خلخال - گیوی شده و در برخی از مواقع موجب انسداد راه نیز شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از پاکسازی چندین باره جاده ارتباطی خلخال - گیوی مرکز شهرستان کوثر از سنگ‌های سقوط کرده از کوه‌های اطراف این جاده خبر در بهار امسال خبر داد.

او افزود: در این عملیات که در برخی مواقع به علت شدت ریزش کوه چند روز طول کشیده ، راهداران با ماشین‌آلات سنگین وارد عمل شده و با جابجایی هزاران مترمکعب ریزش‌برداری  این مسیر را پاکسازی کرده و موفق به برقراری تردد در این مسیر صخره‌ای شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سقوط سنگ از کوه‌های اطراف جاده‌ها و ریزش کوه در راه‌های ارتباطی این شهرستان اتفاق افتاده ، گفت: در جریان ریزش کوه و سقوط سنگ‌ها به جاده‌ها حادثه برخورد سنگ و اجسام سخت با خودروهای عبوری گزارش نشده و دلیل این امر نیز خلوت بودن جاده و تردد محدود خودروها ناشی از رعایت موارد مربوط به پیشگیری و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.