حبیب‌الله خجسته‌پور روز روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش چهره به چهره را بگیرد، اما معلمان با فعالیت چشم‌گیر و استفاده از فضای مجازی به صورت خودجوش در آموزش به دانش‌آموزان تلاش کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به دیدگاه برخی پزشکان مبنی بر شکست کرونا در خوش بینانه ترین حالت در پایان اردیبهشت، افزود: در دوره شیوع کرونا با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و معمان در این برهه از زمان خوش درخشیدند.

وی یادآور شد: تجربه در روزهای اخیر نشان داد امکانات سخت افزاری در زمینه آموزش مجازی باید تقویت و متمرکز و برای تحقق این راهبرد باید ساز و کاری اندیشیده شود.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه نبود تمکن مالی در خانواده‌ها برای خرید گوشی هوشمند تلفن همراه از جمله مشکلات آموزش مجازی است، خاطرنشان کرد: تاکید بر فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای مجازی و از سوی دیگر وابستگی بیش از حد آنها به فضای مجازی تناقضی است که ممکن است مشکلاتی را در آینده به وجود آورد و معاونت پرورشی باید در این زمینه برنامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حضور عوامل اجرایی در مدارس به شکل سه روز در هفته مشکلی ندارد و می‌توانند در مدرسه‌ها حضور یابند و در زمان حاضر هیچ کلاسی در هیچ جای استان برگزار نمی‌شود.

وی  با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ با دقت بیشتری رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: شیوع ویروس کووید ۱۹ یک اتفاق نادر در دنیا است و در استان سمنان نیز از زمان شیوع با راهنمایی‌های روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سمنان و شاهرود و تصمیم‌گیری‌های کارساز شیوع کرونا در استان تا حدی کنترل شد و اکنون برای شکست کامل کرونا باید همه افراد رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.