امیر عبدوس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اکنون درس ۲ واحدی با عنوان شناخت محیط‌زیست به صورت اختیاری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و انتظار می‌رود برای آشنایی بیش از پیش آینده‌سازان کشور با اهمیت حفاظت محیط زیست این درس اجباری شود.

وی ادامه داد: افراد تحصیل کرده جامعه مانند مهندس معدن و پزشک باید با محیط زیست خود بیش از پیش آشنا شوند تا اهمیت حفاظت از محیط زیست در وجودشان نهادینه شود و به طور مثال یک مهندس معدن با توجه به اهمیت محیط زیست راهی را برای استخراج معدن بیابد که کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

عبدوس تصریح کرد: اجباری شدن گذراندن درس ۲ واحدی شناخت محیط‌زیست موجب می‌شود دانشجویان با نتیجه رفتار خود با طبیعت آشنا شوند و در نتیجه اصلاح و تغییر رویه در رفتار خود با محیط زیست ایجاد کنند.‌

وی بیان کرد: نامه‌نگاری‌های لازم با دانشگاه سمنان برای اجباری شدن گذراندن درس ۲ واحدی شناخت محیط‌زیست برای دانشجویان انجام شده، اما برای به نتیجه رسیدن این طرح باید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تایید قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: تداوم بقا و تامین سلامت بشر وابسته به حفاظت محیط زیست است و باید جامعه نسبت به اهمیت طبیعت بیش از پیش هوشیار شود.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.