امیر سرتیپ کیومرث حیدری  سه شنبه در ستاد لشکر 58 ذوالفقار با بیان اینکه تجهیزات   و عملکرد این لشکر  متناسب با رصد تهدیدات آینده  دشمنان تغییر یافته  ، ادامه داد: در آینده نزدیک این  لشکر در رزمایش بزرگی شرکت خواهد کرد.

 وی تاکید کرد: در همه رزمایش ها اهداف آموزشی  در نظر است و هم متناسب با تهدیدات توانمندیهای نیروها را در رسته های مختلف پای کار بیاوریم.

به گفته او ۸۰هزار نفر از نیروهای ارتش در امر بیماری کرونا در خدمت رسانی درصف مدافعان سلامت فعال هستند .

 وی با اشاره به اینکه ماموریت نیروی زمینی ارتش در مقابله با بیماری کرونا در ۲۴ استان و۲۱۴ شهر  کشور فعال است ، ادامه داد: در هفت شهر از ۲۱۴ شهر کشور ورودی شهر را کنترل کرده ، ضد عفونی و گندزدایی، ایجاد نقاهت گاه ،پست های بیمار یابی در روستاها و شهر در حال انجام است.

وی تاکید کرد :  نیروهای ارتش برای بیمار یابی در نقاطی که مردم در روستاها و شهر کمتر دسترسی برای آزمایش های این ویروس داشتند به سراغ مردم رفته  و کمک کردند.

وی با بیان اینکه در هرکجا که لازم بود بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی ایجاد شد و در پنج شهرهنوز بیمارستان صحرایی مستقر است، ادامه داد: یکهزارو ۹۱ تخت نقاهتگاهی ارتش هنوز در برخی شهر ها فعال است.

 وی افزود : به تناسب نیاز ، نقاهتگاه های ۵۰ تا ۲ هزار تخت خوابی فعال است.

وی در مورد تهدید نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس گفت : این یک جوسازی رسانه ای  برای سرپوش نهادن بررعب و وحشت از نیرهای نظامی ایران بوده است.

امیر حیدری افزود: نیروهای نظامی ایران همیشه فعالیت های محوله خود را بدون ماجراجویی انجام می دهند و نیروهای آمریکایی و همه دنیا ، ایران اسلامی و اقتدار آن را می شناسند و به آن اذعان دارند.

وی بزرگترین دستاورد نیروی زمینی ارتش را ایستادگی روی پای خود برشمرد و ادامه داد: در عرصه های سایبری ،ضد تانک ،فاوا و آنچه که برای جنگ های آینده مورد نیاز باشد نیروی زمینی به توانمندیهای بزرگ دست یافته است.  

وی پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا را اقدامی غرورآمیز و دشمن شکن دانست که دنیا فهمید ایران اسلامی گوش به فرمان ولایت فقیه جای خود را در همه عرصه ها باز کرده است.

امیر حیدری تاکید کرد: این اقدام جای خالی ایران در فضا را تثبیت کرد و گسترش خواهد یافت.

امیر  حیدری در سفر به شاهرود با حضور در بین نیروهای لشکر ۵۸ ذوالفقار از نزدیک با دستاورد های نظامی و توانمندیهای  این لشکر قرار گرفت و از تلاش های آنها تقدیرکرد.

لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار دارای دو گردان ۱۵۸ و ۲۵۸ است و در دفاع مقدس نقش به سزایی در دفاع از مرز های نظام اسلامی ایفا کرد و یک هزارو ۸۱۲ شهید در این راه تقدیم نمود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.