حمیدرضا حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه  سه واحد فروشگاه صنایع دستی در سال گذشته افتتاح شد، افزود: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان و حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از جمله فعالیت های این اداره بود.

وی از صدور ۱۰ مجوز بهره برداری بوم گردی و خانه مسافر خبر داد و تصریح کرد: بیش از  ۲۰۰ پروانه تولید انفرادی  و کارگاهی هم  صادر گردید.

حسنی با بیان اینکه مرحله دوم مرمت بازار تاریخی شاهرود به اتمام رسید، اظهار داشت: برای بناهای تاریخی بخش بیارجمند پرونده ثبتی تهیه شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از ثبت ۲ اثر معنوی خبر داد و ابراز داشت: نان کاک و پخت غذای محلی " شنگی پلو " در فهرست آثار ملی ثبت گردید.

وی تعداد اقامت در شهرستان را ۱۸۷ هزار و ۴۲۰ تن برشمرد و گفت: پارسال ۳۲۷ هزار و ۲۴۱ تن از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شاهرود بازدید کردند.

به گفته وی تعداد ۲۰۲ هزار ۹۵۱ تن هم از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان بازدید داشتند.

حسنی ادامه داد: بیش از ۸۰ تن در سامانه رصد اشتغال در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نام نویسی کردند.

شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور واقع در استان سمنان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع، به قاره کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.

این تنوع اقلیمی به قدری آشکار است که کوتاه‌ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان قرار داشته به طوری که با طی مسافت کوتاهی در حدود ۴۵ کیلومتر از شاهرود به سمت شمال، جنگل‌های هیرکانی ابر با زیباترین چشم اندازها در دسترس است، پیمودن همین مسافت به سمت جنوب به کویر و زیبایی‌های منطقه چاه جام و در نهایت به طرود و نخلستان‌های آن ختم می‌شود که مردم آن منطقه به شترداری اشتغال دارند. این گوناگونی اقلیم در کنار تنوع اقوام و گروه‌های مختلف قومی و زبانی، ویژگی و قابلیت توسعه گردشگری را در این شهرستان رقم زده است.

شهرستان شاهرود در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت‌های ویژه ای برخوردار است. این شهرستان ۲۴۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.