مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: توسعه و ترویج گردشگری به خصوص راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، چراغ روستاهای استان را روشن کرد و جان دوباره‌ای به زندگی روستایی بخشید .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، مهدی جمال افزود: در حال حاضر 78 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان فعال است و این اقامتگاه‌ها زمینه احیاء روستاها را فراهم کرده‌اند .

وی با اشاره به وجود 40 روستای هدف گردشگری در استان سمنان، گفت: مرمت آثار تاریخی در روستاها نیز از دیگر اقدامات این اداره کل برای احیای روستاهاست .

وی با قدردانی از تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی این اداره کل گفت: بیش از 20 اثر تاریخی در یک‌سال اخیر در روستاهای استان سمنان مرمت و بازسازی شده است .

جمال افزود: مرمت و بازسازی مسجد جامع فرومد، چاپارخانه روستای ارمیان میامی، کاروانسرای الهاک، امامزاده شمس الدین روستای تویه دامغان، اجرای طراحی و لند اسکیپ مقبره شیخ حسن جوری، مرمت کاخ ابراهیم خان روستای ملاده مهدیشهر، مرمت و ساماندهی منطقه چشمه علی دامغان ، مرمت آب انبار روستای قاطول گرمسار و  ارگ اعلاء سمنان از جمله فعالیت­های انجام شده برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی روستاهای استان است .

وی با اشاره به ثبت 16 اثر در روستاهای استان در فهرست آثار ملی، گفت: از جمله این آثار می‌توان به ثبت اثر طبیعی تلخاب روستای لاسجرد شهرستان سرخه اشاره کرد .

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اهمیت آموزش و توانمندسازی روستائیان در حوزه توسعه گردشگری افزود: بر این اساس، دوره‌های آموزشی توانمندسازی روستاها در حوزه گردشگری برای مدیران و فعالان اقامتگاه های بوم گردی، دهیاران و فعالان گردشگری روستاهای هدف گردشگری برگزار شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه­گذار بخش خصوصی را از دیگر راه‌های احیای روستاها عنوان کرد و گفت: تا کنون چهار منطقه آبگرم ، پیغمبران، سد شهید شاهچراغی و جنگل ابر شاهرود به بخش خصوصی واگذار شده است .

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.