معصومه کمشی‌کمر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران کل استان در اقدامی خودجوش، به نام شهدایی که جان خود را در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا از دست دادند، ۵۰ اصله نهال را در مدارس خود کاشتند.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلامت استان سمنان، ابراز داشت: اکبر ناظری‌پور، از بهکاران پرتلاش بیمارستان کوثر سمنان، به عنوان اولین شهید مدافع سلامت در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کمشی‌کمر ادامه داد: شهید ناظری‌پور، ۳۶ ساله و دارای ۲ فرزند بود که شهادت این مدافع سلامت ، برگ زرین دیگری بر دفتر خدمات و جانفشانی‌های جامعه پزشکی استان سمنان ثبت کرد.

وی دیگر اقدام‌های این طلاب را مسابقه نقاشی و انشانویسی، مساعدت مالی به طلاب نیازمند به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی برخی از مشاغل،کمک به بهبودیافتگان کرونا، قرائت زیارت عاشورا به مدت ۴۰ شب به نیت بهبودی بیماران و از بین رفتن ویروس کرونا، عنوان کرد.

مدرس حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: مبلغان و طلاب حوزه علمیه خواهران استان سمنان با برگزاری مراسم قربانی و ذبح ۲۰ راس گوسفند برای رفع بلا و صدقه دادن و تقسیم میان نیازمندان استان، ضدعفونی کردن کلاس‌ها و دفاترمدارس علمیه خواهران و تقدیر از طلاب پرستار به عنوان مدافع سلامت در فضای مجازی و تهیه هدیه برای آنان به مبارزه با کرونا پرداختند.

وی اضافه کرد: برخی از طلاب جهادی این نهاد نیز به‌ عنوان مشاور و با هدف امیدبخشی، در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و بخش زیادی از آنان نیز با همکاری بسیج و سایر نهادهای فعال در این زمینه در راستای بسته‌بندی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن در استان به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان، تغسیل اموات کرونایی، عضویت در ستاد مردمی مبارزه با کرونا، حضور در نقاهتگاه استان برای همکاری با کارکنان درمانی، ارائه مشاوره‌های معنوی به شهروندان و خانواده‌های بیماران کرونایی، چاپ و توزیع کتابچه‌های تهیه شده توسط اساتید و طلاب در مراکز مورد نیاز و فضای مجازی و راه اندازی پویش نهج‌البلاغه خوانی را از دیگر اقدام‌های جهادی خواهران طلبه استان سمنان عنوان کرد.

هم اکنون ۳۵۰ طلبه زن مدارس علمیه استان با ارائه مشاوره‌ به خانواده‌های بیماران در کنار تهیه کتابچه‌هایی با موضوعات راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا و مباحث مذهبی برای آرامش بخشی و تقویت روحیه شهروندان سمنانی در حال فعالیت هستند.

حوزه علمیه خواهران استان سمنان دارای ۱۲ مدرسه علمیه در مقاطع یک تا چهار است. شهرستان بسطام یک مدرسه علمیه، شهرستان شاهرود ۲ مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، دامغان یک مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، سمنان یک مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی و یک سطح ۴ رشته فقه خانواده، مهدیشهر و سرخه و گرمسار نیز هر کدام دارای یک مدرسه علمیه خواهران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.