مسعود طاهریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: جوجه‌ریزی در دی۹۸ در استان سمنان به منظور تامین گوشت مرغ در بازار شب عید افزایش یافت، اما از اسفند با شیوع کرونا خرید و مصرف گوشت مرغ  کاهش یافت.

وی بیان کرد: شیوع کرونا و ماندن شهروندان در خانه و تعطیلی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها تقاضا برای گوشت مرغ را کاهش داد و این کاهش تقاضا در افت قیمت گوشت مرغ موثر بود.

وی تصریح کرد: کمبود نهاده در بازار مربوط به مشکل فعلی مرغداران است و در فروردین کاهش تقاضا و افزایش جوجه‌ریزی موجب افت قیمت گوشت مرغ شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: اکنون به دلیل برخی مشکلات، نهاده طیور به در بنادر دپو شده و بعد از عرضه در بازار کمبود جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن ذرت و ۲۰۰ هزار تن سویا با نرخ دولتی به منظور حمایت از مرغداران استان سمنان توزیع شده است.

طاهریان خاطرنشان کرد: از هفته دوم فروردین امسال قیمت فروش مرغ گوشتی زنده در بازار با کاهش چشمگیری مواجه شد که این وضعیت تولیدکنندگان را دچار مشکل کرد و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید مرغ گوشتی، تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار را دنبال کرد.

وی ادامه داد: از هفته دوم فروردین امسال قیمت فروش مرغ زنده به کمتر از قیمت تصویب شده در ستاد تنظیم بازار و کمتر از ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال رسید و خرید مرغ گوشتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کمک زیادی به تعادل قیمت عرضه گوشت مرغ در بازار کرد.

طاهریان بیان کرد: خرید مرغ گوشتی تا تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار به منظور حمایت از تولیدکنندگان ادامه خواهد داشت، اما اجازه داده نمی‌شود قیمت عرضه گوشت مرغ از قیمت تصویب شده در ستاد تنظیم بازار یعنی ۱۲۹ هزار ریال افزایش یابد.

حدود ۳۰ درصد میزان تولید گوشت مرغ، نیاز استان را رفع می‌کند و ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.