به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه، بیان کرد: طی سه روز اخیر ۲۲ مورد بیمار کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی شناسایی‌شده است.

وی با بیان اینکه با احتساب این موارد، تعداد کل بیماران قطعی کرونایی در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ۵۳۵ نفر رسید، افزود: از این تعداد ۴۶۶ نفر بهبودیافته‌اند.

پایش مداوم بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر کادر درمانی در بیمارستان امام حسین (ع) و دیگر مراکز بهداشت و درمانی شهرستان‌های شاهرود و میامی، بیان کرد: نرخ بهبودی بیماران کرونایی در شاهرود و میامی ۸۷ درصد است.

چمن گفت: در این مرحله عملیات بیماریابی به طور گسترده و جامع در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حال اجراست و مهمترین رسالت همکاران ما کشف موارد مبتلا و اتخاذ تدابیر مناسب برای قطع زنجیره انتقال است در همین راستا از همه موارد دارای علائم بالینی مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی درمانی و همچنین از موارد تماس نزدیک با مبتلایان نمونه آزمایشگاهی تهیه می‌شود.

وی افزود: در این شرایط مراقبت‌های لازم از همه موارد شناسایی‌شده اعم از سرپایی و بستری به عمل می‌آید و خصوصاً کنترل تماس‌ها با جدیت صورت می‌گیرد و در صورت نیاز از نقاهتگاه برای جداسازی مطلوب استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.