سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان سمنان اشاره و بیان کرد: مبادی ورودی و خروجی ۲۰ نقطه از استان با حضور روزانه ۱۲۰ نیرو، تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: ۹۹ هزار دستگاه خودرو در اجرای طرح نوروزی استان سمنان، کنترل و سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از ورودی شهرها به مبدا برگشت داده شدند.

وی همچنین در اجرای این طرح به ۲۴ فقره اعمال قانون و توقیف ۷ دستگاه خودروی سواری اشاره کرد و گفت: تعداد تصادف‌های معابر درون شهری سمنان از ابتدای شروع برنامه ششم توسعه با کاهش ۴۹ درصدی همراه شد.

بزرگی همچنین از کاهش ۳۷.۵ درصدی تصادف های معابر درون شهری استان سمنان در سال ۹۵ نسبت به سال شروع برنامه پنجم توسعه خبر داد.

کاهش ۱۴ درصدی تصادف‌های فوتی معابر درون شهری سمنان

وی با اشاره به اینکه تصادف های معابر درون شهر سمنان در سال گذشته در بخش تصادف های جرحی نیز با کاهش ۱۲ درصد همراه بود، اضافه کرد: تصادف های فوتی معابر درون شهری سمنان در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: بیشتر شهرستان‌های استان سمنان شاهد کاهش تعداد تصادف ها در معابر درون شهری در سال ۹۸ بود.

به گفته بزرگی بعد از سواری‌ها، موتورسیکلت بیشترین فراوانی تصادف های معابر دورن شهری استان بر حسب نوع وسیله نقلیه را به خود اختصاص داده است و پس از آن، وانت بار، کامیون، تاکسی، مینی بوس و اتوبوس در رده های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راهور استان سمنان بیان کرد: راکبان موتور سیکلت با ۴۸ درصد و عابران پیاده با ۳۱ درصد، بیشترین میزان فوتی‌های تصادف های معابر درون شهری در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

این مسوول انتظامی بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در راستای کاهش این آمار تاکید و بیان کرد: چهار هزار و ۶۱۴ موتورسیکلت و سه هزار و ۴۸۱ خودوری متخلف در سال ۹۸  اعمال قانون و به پارکینگ منتقل شدند.

وی بر راه اندازی پیست موتورسیکلت و اتومبیل رانی در مهدیشهر، پارکینگ خودورهای سنگین، نصب دوربین ثبت تخلفات درون شهری در سمنان و شاهرود، ساماندهی بازارهای روز شهرها و ایمن‌سازی حفاری‌ها در سطح شهرهای استان برای جلوگیری از تصادفات تاکید کرد.

به گفته رییس پلیس راهور استان سمنان اجرای پارک حاشیه معابر و پارکبان در شهرها، تسریع در راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ مراکز شهرستان‌ها و ساماندهی تابلوهای راهنمای درون شهری در شهرها استان سمنان باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.