به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی عصر یکشنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان به میزبانی استانداری سمنان از اجرای مناقصه برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان خبر داد و اظهار داشت: دو مسیر مربوط به پیچ «پنج زاری» و «لاسجرد» ایمن‌سازی می‌شوند.

وی بابیان اینکه دوربین ثبت تخلفات در این مسیرها نصب‌شده و میزان روشنایی افزایش‌یافته است، افزود: کاهش تصادفات در این مسیرها در دستور کار قرار دارد و این مسیرها به‌صورت دائمی اصلاح می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان با اشاره به اینکه برخی راه‌های روستایی باوجود تبدیل روستا به شهر همچنان مختصات روستایی خود را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: دسته‌بندی و اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز بر اساس معیارها و شاخص‌های معین از سوی وزارت کشور انجام‌شده و به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال‌شده است.

منصور کیایی با تأکید بر اینکه ۱۲ اولویت در این بخش در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ادوات کشاورزی و کامیون و وانت‌بارها در این مسیرها تردد دارند اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این مسیرها انجام می‌شود.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد دانست و گفت: توجه به مدارس مستقر در حاشیه راه‌های روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان بابیان اینکه آشکارسازی با برچسب، توزیع کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت و افزایش روشنایی را ازجمله اقدامات مهم برای ایمن‌سازی این مسیرها است، یادآور شد: عملیات اجرایی بهسازی و ایمن‌سازی محور روستایی اَگره به فولاد محله بعد از بارندگی آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1412896
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.