حسین شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران حفظ سلامت فکر و جسم کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم شهروندان استان سمنان را از جمله ضرورت‌های برگزاری پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» عنوان کرد.

وی امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش رعایت نکات بهداشتی و توسعه کتاب‌خوانی را از اهداف برگزاری این پویش بیان کرد و گفت: پویش مذکور در پنج محور مسابقه کتاب‌خوانی، پویش معرفی کتاب توسط اعضای خانواده، مسابقه نقاشی و خوشنویسی کرونا را شکست می دهیم، قصه گویی و نقالی و خلاقیت و نشاط از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۲۹ فروردین امسال به‌ صورت مجازی برگزار شد.

شاکری از برگزاری پویش نشاط در خانه با طعم کتاب توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دفتر امور بانوان استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان یاد کرد.

این مقام مسوول با تاکید بر ارسال چهار هزار و ۸۴۵ آثار به این مسابقه، گفت: آثار دریافتی شامل ۷۷۱ اثر در بخش نقاشی، ۲۶۰ اثر در بخش معرفی کتاب، ۲۸۲ اثر در بخش خلاقیت و کاردستی و سه هزار و ۵۳۲ اثر در بخش مسابقات کتاب‌خوانی بوده است.

وی افزود: اسامی برگزیدگان مسابقه «نشاط در خانه با طعم کتاب» پس از داوری در نیمه دوم اردیبهشت امسال اعلام می‌شود.

وی به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران در فضای مجازی اشاره کرد که بهره‌مندی علاقه‌مندان از این فعالیت‌ها را به همراه دارد.

شاکری در ادامه از برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت مجازی در سالجاری خبر داد که بخش الکترونیک آن از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیکی به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتاب‌خوانیwww.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.irمراجعه کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش فردی می‌توانند متناسب با رده سنی خود و مطالعه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف جشنواره از طریق یکی از ۲ شیوه مکتوب و یا الکترونیکی شرکت کنند.

شاکری شرکت در بخش گروهی را به صورت الکترونیک عنوان و تصریح کرد: علاقه‌مندان شرکت در بخش گروهی باید در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب بخش گروهی با انتخاب منابع معرفی ‌شده و نوع فعالیت مورد نظر در مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطر نشان کرد: اعضای خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بخش خانوادگی سایت جشنواره، با انتخاب منابع معرفی‌شده در مسابقه شرکت کنند و حضور در این بخش نیز تنها به ‌صورت الکترونیکی میسر است.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از تیر سال ۹۷ در سمنان در سه رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال و همچنین خانوادگی فراخوان شد.

شرکت‌کنندگان این جشنواره با انتخاب هریک از منابع معرفی شده و پاسخگویی به پرسشنامه در این مسابقه شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.