علیرضا دانشگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه های جهادی برادران خادم‌الشهدای استان سمنان همگام با مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شده و اقداماتی از جمله ضدعفونی کردن معابر و مراکز عمومی ، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و ضدعفونی کننده ، تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی به خانواده نیازمندان، ارتباط با خانواده شهدا و رفع نیازهای احتمالی، ایجاد کارگاه تولید ماسک و لباس محافظتی و همچنین برگزاری ۲ مسابقه در حوزه فرهنگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ضد عفونی مراکز عمومی در سطح شهرهای استان با فعالیت روزانه حدود ۱۰۰ تن از اعضای خادم الشهدا انجام می شود، تصریح کرد: ایجاد گروه‌ها برای توزیع ماسک، بسته های بهداشتی، ضدعفونی و بسته های مواد غذایی هر روز در دستور کار است.

دانشگر با اشاره به اینکه تولید و بسته بندی روزانه محلول های ضد عفونی تحت نظارت اداره بهداشت انجام می شود، ابراز داشت: تاکنون افزون بر۱۰ هزار بسته مواد بهداشتی، یکهزار بسته مواد غذایی و گوشت قربانی نذری بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مسوول کمیته برادران خادم الشهدای استان سمنان مشارکت در برگزاری برنامه های فرهنگی و اعیاد شعبانیه را از دیگر فعالیت های این کمیته خواند و اظهار داشت: برگزاری ۲ مسابقه ادبی در فضای مجازی با عنوان " میثاق نامه مکتب حاج قاسم " با موضوع مروری بر وصیت نامه شهید سلیمانی و مسابقه ای با موضوع "دلنوشته‌ای به مدافعان سلامت" انجام شد که  با استقبال خوبی مواجه گردید.

دانشگر، مشارکت در غسل و تدفین اموات مبتلا به کرونا و همچنین ضد عفونی گلزارهای شهدای استان را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور از جمله ایران شیوع یافته است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین)  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.