عباس رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر ۱۲۵ پروانه استاندارد اجباری و ۱۰ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان سال گذشته صادر شد.

وی بیان کرد: هر کالای صنعتی که مشمول رعایت استانداردهای ملی تدوین شده شود، پیش از تولید باید برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان، با بیان اینکه وجود نشان استاندارد بر روی محصولات تضمین کیفیت و سلامت کالا است،تصریح کرد: تولید محصول‌ها مشمول استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد نشان، تخلف محسوب شده و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲۰ پروانه استاندارد اجباری و ۳۲ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان سال ۹۸  تمدید شد.

رستمی با اشاره به شرایط تمدید پروانه برای واحدها، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار و در بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های مستمر انجام شده، عدم انطباق آن‌ها کمتر از حد مجاز باشد.

وی اظهارداشت: در سال گذشته، ۲۲ پروانه اجباری فراورده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان تعلیق و ۱۱۷ پروانه استاندارد اجباری و ۱۰ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به کالاهای تولید شده واحدهای استان ابطال شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با ارائه مشاوره‌های راهبردی به منظور ترویج تولید با رعایت استانداردها در دستور کار قرار دارد.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.