منوچهر فخری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح آزادراه حرم تا حرم (قطعه گرمسار- سمنان) در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری سمنان افزود: پیمانکار نسبت به اجرای تعهدات در ساخت آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار-سمنان به صورت مستمر در تلاش باشد و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و پیمانکار، این طرح مهم و ملی در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: روند عملیات ساخت این آزادراه، مشکلاتی را برای شهرستان آرادان به وجود آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در قالب‌های مختلف برای رفع نقاط حادثه‌خیز و نواقص در کمترین زمان ممکن توسط پیمانکار اقدام شود.

فخری افزود: عملیات ساخت آزادراه حرم تا حرم ، طرحی ملی است و تمام دستگاه‌های اجرایی برای ساخت این طرح باید هماهنگ باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: سالانه افزون بر ۲۰ میلیون نفر از مسافران حرم رضوی از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند که تکمیل آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان علاوه بر افزایش ترددها سبب رونق و آبادانی در بخش‌های مختلف در استان می‌شود.

فرماندار آرادان نیز در این نشست گفت: اجرای طرح‌ عمرانی آزادراه حرم‌ تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان با کمترین بارش باران، سیلاب‌هایی در محدوده شهرستان آرادان را موجب می‌شود.

مجتبی بوربور افزود: پیمانکار متعهد شده است در هر مکانی از اجرای این طرح، نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی برای رفع مشکلات پیش رو باشد و در کمترین زمان ممکن برای رفع آن ها اقدام کند.

وی بیان کرد: مسوولیت ایجاد مشکلات احتمالی در بخش‌های مختلف در اجرای طرح‌های عمرانی برعهده پیمانکار است.

بور بور ادامه داد: شهرداری و فرمانداری آرادان برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکلات احتمالی در زمان ساخت آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان پای کار هستند.

فرماندار آرادان یادآور شد: برای رفع مشکلاتی کنونی در محدوده این شهرستان که به واسطه ساخت آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان به وجود آمده، باید رویکردهای همه‌جانبه انجام شود و اقدام‌های انجام شده در زمان حاضر به صورت کوتاه مدت است.

با توجه به اینکه پیش از این شبکه ارتباطی مرکز و جنوب کشور به شمال شرق محروم از شبکه آزادراهی بود و مشهد مقدس به عنوان بزرگترین مرکز جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی در این مسیر قرار دارد، این مساله باعث شد تا امکان سنجی احداث آزادراهی در این بخش از کشور برای اتصال به شبکه های آزادراهی مورد بررسی قرار گرفته و طرح عظیم حرم تا حرم در فاز اجرا قرار گیرد.

این آزادراه واقع در کریدور بین المللی حمل نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی است که موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و از آن مهمتر تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود.

این آزادراه علاوه بر اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور، با ارتقاء ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده‌های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال دارد.

این طرح در حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد تعریف شده و در چهارقطعه اجرا می‌شود.

آزادراه قم - گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مدت ۲ سال با هزینه بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان احداث شده و زیر بار ترافیک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.