محمد مهدی اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از این تسهیلات از صندوق امداد ولایت کمیته امداد توسط بانک های عامل به تعداد ۳۸۶ مددجو پرداخت شده و ۱۷میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال نیز تسهیلات کارگشایی و ضروری بوده که ۴۴۴ تن مشمول آن شدند.

اصغری گفت : تسهیلات کارگشایی پرداخت شده سال ۹۷ به مددجویان این نهاد حمایتی در میامی۱۶ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.  

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  شهرستان میامی گفت: سقف وام کارگشایی بین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال و در راستای کمک معیشت درمان و جهیزیه ، تهیه لوازم منزل ، تعمیرات مسکن، امور دانشجویی و سایر مشکلات خانواده های نیازمند پرداخت می شود.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت  از ظرفیت‌های این نهاد است که برای تکریم مددجویان پایه‌گذاری شده و هدف اصلی از راه‌اندازی این صندوق ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه است.

رئیس کمیته امداد امام راحل میامی اظهار داشت: خیران و حامیان با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پرداخت آسان با کد دستوری #۰۲۳۵*۸۸۷۷* به‌ صورت مستقیم می‌توانند وجوه خود را  برای کمک به  نیازهای محرومان شهرستان واریز کنند و یا از طریق تماس با شماره ۰۲۳۳۲۶۲۳۲۲۷ حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، نسبت به واریز کمک  اقدام کنند.

وی افزود : پارسال ۷۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال کمک معیشتی به مددجویان مستمری بگیر شهرستان به تعداد ۲هزار و ۵۳۳ خانوار پرداخت شد، که میانگین پرداختی به هر خانوار ۲۹ میلیون و ۶۸۹ هزار ریال است.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

۲ هزار و ۷۸۱ خانوار با جمعیت ۵۶۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.