علی‌اصغر جمعه‌ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاثیرگذاری مسایل و روابط خارجی در تحقق شعار سال، تصریح کرد: روابط خارجی یکی از مسائل اثرگذار در توسعه تجاری و صادرات و واردات کالا در کشور و به تبع آن جهش تولید است، مساله‌ای که حاکمیت باید روند این مقوله را تسهیل و فراهم کند.

وی با بیان اینکه تولید کالای باکیفیت و تحویل به موقع تولیدات وظیفه بخش خصوصی است، ابرازداشت: مسایلی که در جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور همچون مسایل مرتبط با روابط خارجی، حمل و نقل و تحریم‌ها تاثیر به سزایی دارد، در دست تولیدکنندگان داخلی نیست.

وی تاکید کرد: روابط ایران با کشورهای جهان به منظور عملیاتی شدن شعار سال باید به نفع تولیدکنندگان تنظیم شود.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: به طور معمول، تمرکز مسوولان کشور بر روی روابط تجاری با کشورهای همسایه است، این در حالی  است که در روابط خارجی با برخی از این کشورها نیز دچار چالش هستیم.

وی گفت: هم اکنون، صادرات تولیدات داخلی به ترکیه و نیز واردات کالا از این کشور با چالش مواجه شده است، این نشان می‌دهد روابط تجاری ایران باید با کشورهای دنیا بیش از گذشته به منظور توسعه و رونق اقتصادی و تحقق شعار سال افزایش یابد.

جمعه ای با اشاره به تحریم‌های خصمانه استکبار جهانی بر علیه اقتصاد ایران اسلامی، اضافه کرد: دورزدن تحریم‌ها برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور هزینه بر است و آن‌ها را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

افق مسایل اقتصادی برای تولیدکنندگان روشن نیست

وی افزود: حاکمیت باید در هر صورت تکلیف مسایلی مانند مسایل سیاسی و تحریم‌ها را مشخص کند و افق روشنی پیش پای تولیدکنندگان کشور قرار دهد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: مسوولان حاکمیت براساس سیاست کلی و مصلحت‌های نظام، راهکارهای جهش تولید را مشخص و برای تولیدکنندگان با هدف تحقق شعار سال نسخه بپیچند.

وی با اشاره به اینکه شعار جهش تولید در تداوم شعارهای اقتصادی سال‌های پیشین از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد، خاطرنشان کرد: این مقوله اهمیت مبحث اقتصاد را در کشور  نشان می‌دهد که در صورت برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب می‌تواند به توسعه منجر شود.

جمعه‌ای اظهارداشت: جهش تولید دارای مولفه‌هایی از جمله حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ،جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، کاهش روند اداری، رفع موانع و تسهیل تولید و اصلاح قوانین و مقررات است.

وی افزود: ابزارها و الزاماتی که نیازمند عزم جدی از سوی مسوولان و سیاست‌گذاران نظام است زمینه و مقدمه ای برای جهش تولید در کشور است که باید مدنظر قرار بگیرد.

جمعه ای به برگزاری گفت و گو و نشست‌های مختلفی بین بخش خصوصی و دولتی در سال‌ گذشته اشاره و تصریح کرد: ایده‌های برآمده از این نشست ها برای تحقق رونق تولید کمتر عملیاتی شد و امید می‌رود امسال مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بیان کرد: مسوولان سیاست‌گذار کشور باید با بخش خصوصی واقعی و دلسوز نه رانت خوار گفت و گو و با توجه به شرایط مقررات و قوانین را تنظیم کنند.

سال ۹۸ ارزش دلاری صادرات از مبدا استان سمنان ۶۱ درصد و بازارهای صادراتی واحدهای تولیدی استان از ۳۲ به ۴۸ کشور افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.