شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۸۳۷  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار ۳۵۷ نفر فوت و ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس و سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد جدید و با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند تا پایان فروردین ادامه دارد و بر این اساس افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و خروج افراد غیرساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است اما در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و باید از کنار گذرها عبور کنند.

*

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ر حاشیه نشست با جمعی از صاحبان صنایع استان گفت: صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی این استان برای مقابله با کرونا ۱۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند و  این کمک‌ها برای تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی از سوی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی به واحدهای درمانی، بیمارستان‌ها و ستادهای مردمی مبارزه با کرونا اختصاص یافت.

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: فعالیت اصناف کم خطر در این استان از امروز شنبه با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با این بیماری و جلسه‌های هماهنگی استانی آغاز شد و در این مرحله، مشاغل غیر پر خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از امروز مجوز فعالیت دارند.

*

مصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: نمایشگاه و اختتامیه هنرواره عکس آن که قرار بود فروردین ۱۳۹۹ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس به زمان دیگری موکول شد.

*

علیرضا مصری رییس مرکز بهداشت و درمان میامی گفت : با تلاش مجموعه بهداشتی و درمانی، ۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر از مردم این شهرستان در قالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند و  در مرحله اول ۱۰۰ درصد از مردم به صورت تلفنی ارزیابی شدند.

*

احسان یوسفی دبیر انجمن تلویزیون و هنرهای دیجیتال دانشگاه دامغان گفت: مسابقه استانی طراحی نشانه‌های آموزشی یا هشدار دهنده ویژه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دامغان آغاز شد و شرکت در این مسابقه برای تمامی دانشجویان دانشگاه های استان سمنان آزاد است.  

*

روح‌الله حامدی مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به گشت‌های مشترک از واحدهای نانوایی این استان گفت: ۷۱۸ مورد بازرسی و نظارت از نانوایی‌های شهرستان سمنان، با توجه به شیوع کرونا، از ابتدای سال تا بیست و دوم فروردین ۹۹ انجام و از ابتدای سال تاکنون ۱۵ گشت مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت غله، مرکز بهداشت، تعاون روستایی، اتاق اصناف، اتحادیه خبازان و سایر دستگاه‌های مرتبط با نظارت و ارتقای سطح بهداشت نانوایی‌ها،  انجام شد.

*

علی اکبر عرب خراسانی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان در قالب پنج کانون فرهنگی، هنری و تربیتی با تولید تولید روزانه یکهزار و ۵۰۰ ماسک و ۷۰ لباس بهداشتی  به مدافعان سلامت در شکست ویروس کرونا کمک می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.