حبیب الله خجسته پور روز جمعه با اشاره به اینکه ورود افراد غیر ساکن به استان سمنان ممنوع است، به خبرنگاران اعلام کرد: خروج افراد غیرساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است اما در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و باید از کنار گذرها عبور کنند.

وی تردد کارمندان و ‌کارگرانی که شهر محل سکونت آن‌ها با شهر محل کارشان متفاوت است را با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع اعلام و تاکید کرد: دست اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند با کنترل مدارک، اجازه تردد برای این افراد را صادر ‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: تردد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز و تکنیسین‌های مخابراتی، با هماهنگی مراجع ذی‌ربط و با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.

وی با موثر خواندن تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در کاهش شیوع کرونا اعلام کرد که مدارس و دانشگاه ها همچنان تعطیل است و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امور مربوط به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه تجمعات مردمی و فعالیت مراکز پرتردد، موجب انتشار این ویروس خواهد شد، ادامه داد: پارک‌ها، ‌بوستان‌ها، ‌تفرجگاه‌ها،‌ مراکز تفریحی،‌ استخرها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل است.

وی به صدور اطلاعیه مربوط به ساعات کاری ادارات اشاره کرد و افزود: فعالیت ادارات دولتی استان از فردا ۲۳ فروردین ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه می‌یابد.

خجسته‌پور ابراز امیدواری کرد که با انجام این روند شاهد کاهش بیش از پیش انتشار ویروس خطرناک کرونا در استان سمنان باشیم.

برگزاری هرگونه تجمع همچنان ممنوع است

خجسته پور با اشاره به اینکه علما و روحانیان اقدامات بسیار موثری را برای مقابله با کرونا انجام دادند و در این امر پیشتاز بودند، گفت: شهروندان استان سمنان نیز برای مقابله با این ویروس، همکاری‌های بسیار موثری با دستگاه‌های اجرایی داشته و همچنان دارند.

معاون استاندار سمنان تاکید کرد که بر اساس هماهنگی های انجام شده برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، ‌غیر رسمی و مذهبی همچون گذشته ممنوع است.

وی اضافه کرد: تردد خودروهای امدادی، درمانی،‌ پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم‌ و همچنین سوخت، کماکان مشمول ممنوعیت های این طرح نخواهد بود.

خجسته‌پور اضافه کرد: اقدامات لازم برای تامین مایحتاج عمومی مردم پیش‌بینی شده است و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.