شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز ٢ هزار و ۸۹  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رساند. از این تعداد تا به حال سه هزار ۸۷۲ نفر فوت و ۲۷ هزار و ۳۹ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی، برپایی هر نوع اجتماعی به مناسبت نیمه شعبان ممنوع است و طبق مقررات با آن برخورد می‌شود؛ شرایط شیوع ویروس کرونا موجب شده اماکن دینی و مساجد شهرستان مهدیشهر با هدف جلوگیری از هر گونه تجمع با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

*

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به شیوع کرونا گفت: ۱۷ میلیارد ریال انواع لوازم بهداشتی قاچاق و سلامت محور تعطیلات نوروزی امسال در سطح استان کشف شد؛ فرماندهی انتظامی استان  با فرصت طلبان و سودجویانی که به سلامت هموطنان رحم نمی کنند قاطعانه برخورد می کند.

*

مهدی صمیمیان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: بیش از ۱۲۰ نفر از روستاییان استان با ایجاد ۳۰ کارگاه تولید ماسک و لباس‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به تلاشگران حوزه سلامت کمک می‌کنند .

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد که  بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در طرح فاصله گذاری اجتماعی، به غیر از اصنافی که برای تامین مایحتاج ضروری مردم مجاز به فعالیت هستند، بقیه واحدهای صنفی باید تا روز بیستم فروردین‌ امسال تعطیل باشد.

*

سمانه خالقی مسوول کمیته بانوان خادم الشهدای استان سمنان گفت: به همت بانوان این کمیته روزانه هشت هزار ماسک دوخته، بسته بندی و در مراکز درمانی و بین شهروندان توزیع می شود و بانوان این کمیته همچون هشت سال دفاع مقدس از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح شهر و روستاهای استان همگام با مدافعان سلامت برای مقابله با این بیماری در تلاش هستند.

*

حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پویش خانه‌های همنوا در فضای مجازی به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان (عج) در استان برگزار می‌شود و خانواده‌ها برای شرکت در پویش خانه‌های همنوا لازم است از کودکان خود در حالی که شعری در وصف امام زمان عج(عج) می‌خوانند فیلم گرفته و در پیام رسان ایتا به نشانی @hamnava_admin ارسال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.