محمد فروهر روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی در دست احداث تولید مس سمنان اعلام کرد: بهره‌برداری از این واحدها در راستای تحقق شعار سال ۹۹ در حوزه معادن و صنایع معدنی مس استان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اجرای طرح‌های صنعتی معدن با هدف تسریع در بهره‌برداری، بیان کرد: سه واحد تولیدی مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی با ظرفیت حدود ۲ هزار تن و با سرمایه گذاری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: اکنون، معادن مس استان ظرفیت استخراج سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ مس با عیار میانگین یک درصد را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴۲ هزار تن سنگ مس سال گذشته از معادن استان سمنان استخراج شد و با بهره‌برداری از این سه طرح صنعتی، علاوه بر افزایش ظرفیت استخراج از این معادن، ارزش افزوده و فرصت‌های شغلی در این معدن‌ها افزایش می‌یابد.

توسعه صنایع فرآوری معادن در راستای اقتصاد مقاومتی

فروهر، توسعه صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی در استان سمنان را از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام و تاکید کرد: کمبود زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی شهرستان‌های شاهرود و دامغان به خصوص فقدان توسعه شبکه برق صنعتی و تامین آب مورد نیاز بخش صنعت، از مهمترین مشکلات توسعه صنایع معدنی فلزی در این استان است.

وی به ایجاد پست و شبکه انتقال برق در مناطق پتانسیل‌دار معدنی جنوب استان سمنان در برنامه‌های بلند مدت برای توسعه زیرساخت‌های کمربند معادن فلزی این مناطق اشاره و اضافه کرد: اکنون، این واحدهای صنعتی با استفاده از ژنراتور برق مورد نیاز را تامین می‌کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای آماده بهره‌برداری در بخش معدن، یادآور شد: یک واحد تولیدی فروسیلیکو منگنز و یک واحد تولیدی پنل‌های گچی از طرح‌های مهم این بخش در استان است که در نیمه اول سال ۹۹ افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده و بیش از ۶٠٠ معدن وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است.

استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.