به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و روند درمانی بیماران کرونایی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این بیماری در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۷۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شده‌اند، ابراز کرد: آمار بهبودیافتگان کرونا در شهرستان شاهرود ۸۱ درصد است.

ترخیص بیماران با آموزش‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با احتساب چهار مورد شناسایی جدید، مجموع موارد کرونا ویروس مثبت در شاهرود و میامی به ۴۳۵ نفر رسیده که از این تعداد خوشبختانه ۳۵۳ نفر بهبودیافته‌اند.

چمن با بیان اینکه بهبود یافتگان مرخص می‌شوند تا دوران نقاهتشان را در خانه بگذرانند، ابراز کرد: تمام موارد مرتبط با نقاهت، قرنطینه و… به بیمارانی که مرخص می‌شوند و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود.

وی بر همراهی بیشتر مردم در کاهش ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: از گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و کسانی که بیمارهای مزمن زمینه‌ای دارند، می‌بایست با دقت و حساسیت بیشتری مراقبت و در صورت بروز علائم عفونت‌های حاد تنفسی در آنها مانند سرفه، عطسه، تب، تنگی نفس و … به مراکز بهداشتی درمانی و یا اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.