سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای پروژه ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در استان سمنان اظهار داشت: این پروژه در دو فاز مجزا اجرایی می‌شود که در این راستا ۵۰ روستا به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

وی بابیان اینکه فاز اول پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است، افزود: توسعه ارتباطات روستایی مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این پروژه دنبال می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه فاز اول پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) در روستاهای شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه تار، ۲۰ آنتن «بی تی اس»، دو مرکز مخابراتی و ۲۰ روستا در مسیر شهمیرزاد – چاشم - کمرود از توابع شهرستان مهدی‌شهر و قسمتی از سایت‌های سمت روستای افتر شهرستان سرخه، به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه در فاز دوم پروژه تار نیز اجرای ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری به روستاهای استان سمنان از محل اعتبارات طرح «یو اس‌او» به تصویب رسیده است، بیان کرد: به‌زودی آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیز به پیمانکار پروژه ابلاغ خواهد شد.

وی بابیان اینکه درمجموع تعداد ۳۰ روستا در فاز دوم این پروژه به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج مرکز مخابراتی و ۲۵ آنتن «بی تی اس» نیز در راستای اجرای این طرح به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان ابراز کرد: در فاز دوم پروژه ۱۸.۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان مهدی‌شهر، ۵۴ کیلومتر در شهرستان گرمسار، ۰.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، ۸.۱ کیلومتر در دامغان و ۸۸ کیلومتر در میامی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.