نوید دانایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بر اساس داده‌های آماری تا سیزدهم فروردین بیش از ۹۵ درصد مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

وی ادامه داد: پس از غربالگری ۱۰۰ درصدی جمعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان، گام دوم غربالگری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان است. 

وی یادآور شد: غربالگری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۲ روش خودارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها انجام شده است.

دانایی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه خود اظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی از وضعیت جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت‌نام کنند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا یاری دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: غربالگری شهروندان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا، موجب تسریع در شناسایی و مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده و همچنین از شیوع ویروس جلوگیری می‌شود.

دانایی ضمن تاکید بر ماندن در خانه به منظور راهکاری موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: شهروندان با همکاری با کارشناسان سلامت و ثبت نام در سامانه خوداظهاری سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا بیش از پیش همکاری کنند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.