به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور غروب دوشنبه در نشست مشترک کمیته‌های بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان سمنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان برای مقابله با کرونا ویروس، بیان کرد: باید از رویکردهای علمی و ایده‌های جامعه پزشکان برای مهار کرونا ویروس استفاده شود

وی افزود: اطلاع رسانی در ارتباط با کرونا ویروس تیغ دو لبه است که اگر نقاط قوت برجسته شود مردم رعایت نمی‌کنند و اگر نقاط ضعف برجسته شود، انگیزه کسانی که برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، کاهش می‌یابد.

کاهش تردد در استان سمنان

معاون استاندار سمنان گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده، روند ترددهای در مناطق شهری و محورهای ارتباطی استان کاهش چشمگیری داشته است و با تصمیم‌های حاکمیتی و بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در کشور و استان تلاش می‌شود.

خجسته پور با بیان اینکه کرونا ویروس مشکلات و تهدیدهایی ایجاد کرده است، اما می‌توان با بهره‌گیری از رویکردهای علمی مختلف شیوع این بیماری را به فرصت تبدیل کرد، بیان داشت: با رویکردهای کاربردی و کارشناسی باید از ظرفیت‌های علمی برای انتقال تجربیات به نسل‌های آینده بهره برد.

تحلیل آمار مد نظر قرار گیرد

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه امروز دغدغه همه ما سلامتی مردم و عبور از این بحران همه گیر جهانی است، گفت: مبنای اقدامات باید استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن و موجود در سطح استان باشد تا بتوانیم با در نظر گرفتن جنبه‌های تخصصی در کنار جنبه‌های اجرایی با تشکیل اینگونه جلسات، اقدامات مؤثر تری را شاهد باشیم.

احمد همتی بیان کرد: ما در مقابل ایجاد عارضه برای حتی یک بیمار در شرایط بحرانی امروز کشور، مسئولیم و باید تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ایجاد نارضایتی در بین آحاد اقشار جامعه به کار گیریم.

وی افزود: قبل از ایجاد مشکل، حین بحران و حتی پس از کرونا، می‌تواند تحلیل آمار و اطلاعات صورت بگیرد و این مهم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، افزود: در ابتدای شیوع بیماری در کشور، بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده استان به نسبت جمعیت، نگرانی‌هایی را به وجود آورد، اما هم‌اکنون با تلاش و زحمت‌های مسئولان امر در بخش‌های مختلف به وضعیت بهتری دست یافتیم.

راهکار مقابله با اتخاذ رویکرد علمی

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه اقدام‌های سخت‌گیرانه، روند مقابله با کرونا ویروس در استان را کاهش می‌دهد، گفت: ایجاد کمیته علمی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان اقدامی ارزشمند است همچنین ما معتقد هستیم که می‌بایست متخصصان علوم اجتماعی، روان‌شناسان و… برای اتخاذ راهبردهای علمی مبارزه با کرونا ویروس به میدان بیایند.

دکتر رشید پور با بیان اینکه کرونا بار درمانی ندارد بلکه در بخش‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی و … مشکلاتی در جامعه در پی دارد، تاکید داشت: کمیته‌های علمی قوی در بحث کرونا ویروس می‌تواند، بسیاری از معضل‌های اجتماعی را برطرف کند از سوی دیگر بر اساس آمارهای علمی، فراوانی شیوع کرونا ویروس در بین مردان به نسبت بانوان بیشتر است همچنین باید گفت الگوی ویروس کرونا بر اساس آمار، مشابه دیگر ویروس‌هایی که در دهه‌های گذشته در کشور شیوع پیدا کرده بود، است.

وی ضمن بیان اینکه آماری وجود دارد که افرادی که به سیگار اعتیاد دارند به نسبت افراد دیگر، بیشتر در معرض ویروس قرار دارند، ابراز کرد: در کمیته‌های علمی مقابله با کرونا ویروس، می‌توان در ابعاد مختلف به شکل علمی این ویروس را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد در نتیجه مجموعه افراد و کارشناسان مؤثر برای مقابله با کرونا باید به میدان بیایند.

این پزشک و متخصص با بیان اینکه کمیته علمی در استان سمنان، الگوی خوبی برای اجرای طرح‌های کاربردی برای مقابله با کرونا ویروس است، گفت: مسئولیت اداره جلسات کمیته‌های علمی مقابله با کرونا ویروس باید برعهده متخصصان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.