سال گذشته مردم و مسوولان در کنار یکدیگر هر کدام برای رونق تولید تلاش کردند و اکنون پس از یک سال تلاش برای رونق و تثبیت تولید، زمان آن رسیده تا در تولید ملی برای رونق اقتصادی جهش تولید شکل بگیرد.
تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید نیازمند ابزارهای مختلف است و  آحاد جامعه نقشی مهم در گردآوری و هماهنگی ابزارها کنار یکدیگر دارند.

مردم، مسوولان، رسانه، بخش خصوصی و آموزش و پرورش هر کدام باید در جایگاه خود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید تلاش کنند.
رسانه‌ها اعم از رسانه های رسمی مانند خبرگزاری ها ، روزنامه ها و صدا و سیما و نیز رسانه های غیر رسمی در فضای مجازی باید با آموزش، اطلاع‌رسانی و تبیین افکار عمومی نقشی مهم و غیرقابل انکار در جهش تولید و رونق اقتصادی داشته و مسوولان باید نقش رسانه را برای تحقق هدف بیش از پیش جدی بگیرند.
مسوولان نیز  باید کمر همت ببندند و با رویکرد عاقبت‌اندیشی و اتخاذ تمهیدات هوشمندانه مسیر برای جهش تولید را هموار سازند. مسوولان می‌توانند با  تغییر در رویه کاری بخش هایی چون بیمه، مالیات و بانک‌ها و توجه به کارگران به عنوان سربازان گمنام عرصه تولید، به منظور جهش تولید گام بردارند.
آموزش و پرورش با نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولیدات ملی با خرید کالای ایرانی در قشر جوان، نوجوان و کودک نقشی موثر در جهش تولید در کشور دارد. تشکیل گروه هایی چون همیار پلیس و همیار طبیعت در آموزش و پرورش از جمله تجربه‌های موفق  استفاده از ظرفیت کودکان در تحقق راهبردها و سیاست های نظام بوده است و اکنون نیز برای جهش تولید در هسته‌های مختلف جامعه دانش آموزی باید همیار تولید شکل بگیرد.
باید در جامعه به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که خرید کالای غیر ایرانی برای هر ایرانی یک خط قرمز باشد و این رویکرد تنها با کمک آموزش و پرورش تقویت می‌شود.

مردم نیز وظیفه دارند برای جهش و رونق تولید خرید کالای ایرانی را وظیفه‌ای برای خود تلقی کنند که زمینه اشتغال یک جوان را فراهم کند.

اشتغال جوان یعنی کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق، یعنی افزایش نرخ ازدواج، یعنی هدیه نشاط اجتماعی به جامعه و همین ثواب‌ها برای دنیا و آخرت کافی است.
در کنار وظیفه مردم، مسوولان، رسانه و آموزش و پرورش، بخش خصوصی یک‌طرف تحقق هدف است. این بخش با ارتقای کیفیت، تسهیل در دسترسی و عرضه با قیمت مناسب نقشی مهم در جلب رضایت و حمایت مردم دارد.
رعایت زنجیره تولید نقشی مهم در کاهش قیمت تمام شده دارد و احداث واحدهای تولیدی در نزدیک‌ترین محل به مواد اولیه و بازار نقشی مهم در کاهش قیمت تمام شده دارد.
مقام معظم رهبری از سال ها قبل با انتخاب شعارهایی مانند «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» سربلندی و سرافرازی کشور را یادآور شدند و اکنون نیز با انتخاب شعار هوشمندانه سال مبنی بر جهش تولید سربلندی و اقتدار ایران را به رخ جهانیان خواهیم کشید، چرا که انتخاب شعار سال مبنی بر جهش تولید و تلاش برای تحقق این شعار نقش مهم و اثرگذار در ناکام کردن دشمنان در رسیدن به اهداف شوم‌شان دارد.
جهش تولید به عنوان یک هدف پرچم دار اقتدار، عزت و خودکفایی کشور و خار چشم دشمنان است که از اتصال حلقه‌های زنجیر به یکدیگر محقق می‌شود و اگر هر بخشی در انجام وطایف خود کوتاهی کند تحقق هدف را زیرسوال می‌برد، امید است با عزم جدی و انسجام ملی برای جهش تولید و رونق اقتصادی هریک به سهم خود جهادگران زبردستی باشیم.

شاید این روزها تولیدکنندگان، کارگران و بسیاری از کارمندانی که ارتباط مستقیم با مسائل تولیدی و اقتصادی دارند برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا در خانه ها مانده اند اما قطعا روزی که رسما به عنوان روز شکست کرونا در ایران اعلام شود آغازی بر همت های مضاعف مردم و مسوولان برای جهش تولید خواهد بود گرچه اقتصاد پساکرونایی هم قصه دیگری است که باید در جای خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.