سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح غربالگری کرونا به همت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، پاسداران و بسیجیان در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود که در این طرح، وضعیت سلامت خانوارها به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از زنان و مردان دامغانی در طرح غربال‌گری سلامت به ارزیابی وضعیت مردم می‌پردازند.

تقی‌پور بیان کرد: طرح غربال‌گری با هدف شناسایی و جلوگیری از حاد شدن وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا اجرایی می‌شود. 

وی اظهارداشت: مرحله اول اجرای این طرح، به صورت تلفنی است که افراد در صورت دارا بودن شرایط بیماری، در مرحله بعدی به درمانگاه‌های موردنظر جهت بررسی بیشتر اعزام می‌شوند.

تقی‌پور اضافه کرد: مردم نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های ساده غربالگری بیماری کووید۱۹، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا یاری دهند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: در حال حاضر، سه کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک به همت خواهران بسیجی در شهرستان ایجاد شد که ماسک‌ها جهت توزیع در بین مردم به ستاد مردمی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در مجموع مبتلایان در کشور، ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۸ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.