رضا چمن روز شنبه با بیان اینکه تعداد پاسخ نمونه‌های آزمایشی مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به روز گذشته، ۱۰ مورد افزایش داشته ، تصریح کرد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا این دانشگاه تاکنون ۷۴درصد معادل ۱۹۵ هزار تن   غربالگری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۲ درصد افرادی که اطلاعات سامانه خود ارزیابی  (salamat.gov.ir) را تکمیل نموده اند  توسط مراقبین سلامت تحت پیگیری فعال قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن تقدیر از همکاری صدا و سیمای مرکز استان و همچنین کلیه اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی که در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شهروندان نقش مهمی داشتند، خواستار استمرار این فعالیت‌ها به همین شکل بی حاشیه، علمی، مسئولانه، هوشمندانه و خیرخواهانه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: درصورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار عملیات دفاع زیستی در ۸۴ نقطه از شهرستان شاهرود با حضور پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود انجام شد.

در این عملیات ۳۴ نقطه شهر شاهرود و ۵۰ نقطه در سطح شهرستان ضدعفونی‌ و گندزدایی شد و تعداد ۲۰ هزار بسته بهداشتی بین خانواده‌ها توزیع گردید.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا شده است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۵ هزار و ۴۰۸ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۷ تن فوت و ۱۱ هزار و ۶۷۹ تن بهبود یافتند.

تاکنون ۵۹۸ هزار و ۳۲ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۹ کشور منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.